Diaesitykset

Oppijan oikeus – opettajan taito -hankkeessa on luotu useita diaesityksiä eri aiheista. Sonja Ojala (KM, EO, pro gradun tekijä, tutkimusavustaja) Helsingin yliopistolta esittelee diasarjassaan lukiolaisten hyvinvoinnin ja oppimisen tukea kokoamalla yhteen Nelli Saarelaisen, Nora Taipaleen, Kirsi Ikosen sekä Mari Koposen hankkeen yhteydessä tekemien pro gradujen tulokset. Tämän diaesityksen pohjalta luotiin englanninkielinen diaesitys hankkeesta, jonka kääntämisestä vastasivat Noora-Sofia Hermansson (KK, tutkimusavustaja) Helsingin yliopistolta sekä Ojala. Minna Saarinen (KT, YTL, EO, yliopistotutkija) Helsingin yliopistolta puolestaan esittelee diaesityksessään yksilöllisten tukitoimien suunnittelua sekä toteutusta lukiossa.

Ojala, S. (2020). Lukiolaisten hyvinvoinnin ja oppimisen tuki uudistuvassa lukiossa.

Ojala, S. & Hermansson, N-S. (2021). Right to Learn – Skills to Teach: The Project From a Research Perspective.

Saarinen, M. (2021). Yksilöllisten tukitoimien suunnittelu ja toteutus lukiossa.

Lisenssi: CC BY-NC-SA

Materiaaleja saa kopioida, välittää, levittää ja esittää. Materiaaleista saa tehdä muokattuja johdannaismateriaaleja ja niiden osia saa käyttää toisten materiaalien osana. Alkuperäisten materiaalien ja johdannaisten käyttäminen kaupallisessa tarkoituksessa (esim. yrityksille suunnatut koulutukset, materiaalin jakaminen mainosrahoitteisella blogilla tai verkkosivustolla) on kielletty. Materiaaleista saa tehdä muokattuja versioita, mutta nämä on julkaistava tällä samalla lisenssillä, millä alkuperäiset materiaalit on julkaistu. Hankkeen nimi sekä materiaalien tekijät on mainittava alkuperäisinä tekijöinä.