Sosiaalinen media

HUOM! Sisällöt ovat vapaasti ladattavissa linkeistä. Lisenssi: CC BY-NC-SA

Hankkeessa on tuotettu lukiolaisille sisältöä sosiaaliseen mediaan. Sisällöt voi julkaista esimerkiksi lukion omalla Instagram-tilillä. Noora-Sofia Hermansson (KK, tutkimusavustaja) Helsingin yliopistosta sekä Tuulia Rytkönen (tekn.yo) Aalto-yliopistosta loivat lukiolaisille suunnattua Instragram-sisältöä toiminnanohjauksesta.

Toiminnanohjaus

Kanban-julkaisu (opiskelun suunnittelu)

Aikataulu-julkaisu

Kesäaikataulu-julkaisu

Noora-Sofia Hermansson loi Instagram-sisältöä lukiolaisille myös opiskelu-uupumuksesta, perfektionismista sekä itsemyötätunnosta. Jokaiselle aiheelle on oma teemaviikkonsa, jolloin sisällöt on tarkoitus julkaista. Teemaviikoille on luotu syötejulkaisuja kuvatekstiehdotuksineen sekä tarinoita. Teemaviikkojen aloitus- ja päätöstarinoiden kysymysten yhteyteen on tarkoitus lisätä julkaisuvaiheessa Instagramissa äänestykset opiskelijoita varten. Lisäksi syötejulkaisuja voi halutessaan vielä mainostaa jakamalla ne omassa tarinassa.

Opiskelu-uupumus

Esikatselu:

MA: Mitä on opiskelu-uupumus?

TI: Miten opiskelu-uupumus kehittyy?

KE: Miksi opiskelu-uupumus on haitallista?

TO: Mikä suojelee opiskelu-uupumukselta?

PE: Miten opiskelu-uupumusta voi välttää?

Opiskelu-uupumus -teemaviikon kuvatekstiehdotukset

Opiskelu-uupumus -teemaviikon tarinat:

MA: Opiskelu-uupumus -teemaviikon aloitustarina

PE: Opiskelu-uupumus -teemaviikon päätöstarina

Perfektionismi

Esikatselu:

MA: Perfektionismi – Mitä se on?

KE: Mitä perfektionismista on hyvä tietää?

PE: Riittävyyden tunteen vahvistaminen

Perfektionismi-teemaviikon kuvatekstiehdotukset

Perfektionismi-teemaviikon tarinat:

MA: Perfektionismi-teemaviikon aloitustarina

PE: Perfektionismi-teemaviikon päätöstarina

Itsemyötätunto

MA: Itsemyötätunto

TI: Millaista itsemyötätunto on?

KE: Itsekritiikki

TO: Itsemyötätunnon merkitys

PE: Itsemyötätunnon harjoitteleminen

Itsemyötätunto-teemaviikon kuvatekstiehdotukset

Itsemyötätunto-teemaviikon tarinat:

MA: Itsemyötätunto-teemaviikon aloitustarina

PE: Itsemyötätunto-teemaviikon päätöstarina

Lisäksi Sonja Ojala (KM, EO, pro gradun tekijä, tutkimusavustaja) tuotti Instagram-julkaisuja avun hakemisesta.

Avun hakeminen

Jokainen tarvitsee joskus apua

Mistä saisin apua? – Huom! Tarkista, että linkit toimivat ennen tämän sisällön julkaisua.

Lisenssi: CC BY-NC-SA

Materiaaleja saa kopioida, välittää, levittää ja esittää. Materiaaleista saa tehdä muokattuja johdannaismateriaaleja ja niiden osia saa käyttää toisten materiaalien osana. Alkuperäisten materiaalien ja johdannaisten käyttäminen kaupallisessa tarkoituksessa (esim. yrityksille suunnatut koulutukset, materiaalin jakaminen mainosrahoitteisella blogilla tai verkkosivustolla) on kielletty. Materiaaleista saa tehdä muokattuja versioita, mutta nämä on julkaistava tällä samalla lisenssillä, millä alkuperäiset materiaalit on julkaistu. Hankkeen nimi on mainittava alkuperäisinä tekijöinä.