Rennosti kolmikielinen ja kansainvälinen yliopisto opetus- ja opiskeluyhteisönä? University as a flexilingual teaching and learning community?

Johanna Vaattovaara (Yliopistopedagogiikan keskus HYPE) sekä Opettajien Akatemian ja muita Yliopistopedagogiikan keskus HYPEn jäseniä
7.3.2017, 10:00 – 11:30 Sali/sal/lecture hall 7

Millainen yliopisto on tai millainen sen tulisi olla kansainvälisenä opetusyhteisönä – miten kansainvälisyys ja kansainvälistyminen toteutuvat ja näkyvät opetuksessamme ja opiskelijoiden kokemuksissa?

Millaisia eroja on kampusten ja/tai oppiaineiden kansainvälistymisessä? How to integrate international staff and students into everyday practices at the university, and how to live up to the good and fresh Language policy of the University of Helsinki?

Muun muassa näistä kysymyksistä keskustellaan yliopiston pedagogisten vetureiden (Opettajien Akatemia ja HYPE eli uusi Yliopistopedagogiikan keskus) järjestämässä paneelissa ja työpajassa, joissa käsitellään kansainvälistyviin oppimisympäristöihimme liittyviä ruohonjuuritason kysymyksiä.

The panel and workshop will discuss a number of challenges and share good practices in our efforts to internationalize the learning environments at the University of Helsinki.

The participants of the panel discussion will represent teaching and research staff, administration as well as students.

Paneelikeskustelu työpajaosuuksineen on rennosti kolmikielinen, yleisöä osallistava sessio, jossa voi käyttää keskustelukielinä suomea, englantia tai ruotsia.