Kansainvälinen vaihtojakso opettajan ammatillisen identiteetin kehittymisessä

Anne Rönkä (Liikkuvuuspalvelut), Minna Koutaniemi (Liikkuvuuspalvelut), Jaana Fränti (Kielikeskus), Hanna Korsberg (Humanistinen tiedekunta), Sari Mikkola (Liikkuvuuspalvelut), Jani Penttilä (Opetus- ja opiskelijapalvelut)
7.3.2017, 14:30 – 15:30, Sali/sal/lecture hall 6

Teema ja sessio on suunnattu koulutusohjelmien johtajille ja johtoryhmille sekä opettajille. Session slidet (pdf).

Esityksessä kerrotaan kansainvälisen vaihdon mahdollisuuksista opettajille sekä yhteenveto vaihtoon osallistuneiden kokemuksista ja palautteesta. Tämä johdanto yhdistetään yliopiston strategisiin tavoitteisiin (2017-2020) ja niiden pohjalta esitetään suositus toimenpiteistä vaihtojaksojen lisäämiseksi. Miten kutsutaan kansainväliset kollegat opettamaan koulutusohjelmiin, kun Liikkuvuuspalvelut tukee tätä taloudellisesti.

Sessioon on kutsuttu puhujiksi edustajat niistä yksiköistä, joissa opettajien kansainvälistä liikkuvuutta toteutetaan suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Tämä osuus toteutetaan dialogisesti haastatellen:

• Kielikeskus (Jaana Fränti), haastatellaan heitä luomastaan konseptista – Best practices?
  • Teatteritiede (Hanna Korsberg), opetusyhteistyö University of Warwick – Miksi teette? Mitä hyötyä?
  • Maatalous-metsätieteellinen tiedekunta (Sari Mikkola), opetusyhteistyö Ranskaan – Miten toimitaan ja viestitään partnerin kanssa?
  • Maisteriohjelma Intercultural Encounters, Humanistisen tiedekunnan maailmankulttuurien laitos (Jani Penttilä), opettajanvaihdolla on pohjustettu toimivaa opiskelijavaihtoa.