Luento-opetuksen tulevaisuus

Sami Junnikkala (Eläinlääketieteellinen tiedekunta), Katariina Vuorensola (Farmasian tiedekunta), Jouko Rikkinen (Bio- ja ympäristötieteellinen tiedekunta), puheenjohtaja Viivi Virtanen (Yliopistopedagogiikan keskus HYPE)
7.3.2017, 10:00 – 11:30, Sali/sal/lecture hall 12

Sessio koostuu kolmesta luento-opetusta käsittelevästä esimerkistä. Ensimmäisessä käsitellään hyvän luento-opetuksen olennaisia tekijöitä. Toisessa esityksessä kerrotaan flipped classroom – rakenteeseen perustuvan opintojakson toteutuksesta ja kokemuksista.  Kolmas esitys käsittelee esimerkkien avulla luento-opetuksen käyttökelpoisuutta suhteessa erilaisiin osaamistavoitteisiin.

1. Luento-opetuksen tulevaisuus: Muutamia ajatuksia luento-opetuksesta (Junnikkala)
  2. Oppimisprosessissa opiskelijoiden tukena – analytiikan opiskelua yhdessä tehden (Vuorensola)
  3. Hyvän luennon huonot puolet? (Rikkinen)