Kesäterveiset

Uudet Optime-versiot asennettiin tuotantoon kesäkuun alussa. Keräämme Optimen käyttäjiltä palautetta elokuussa ja toivomme, että kaikki vastaavat kyselyyn.

Opetushenkilökunta voi edelleenkin olla ongelmatilanteessa yhteydessä oman yksikönsä lukujärjestyssuunnittelijoihin.

Lukujärjestyssuunnittelijat voivat olla ongelmatilanteissa yhteydessä projektiryhmään kesällä seuraavasti:

  • 18.-26.6. Anita Holm / IBS ja Paavo Peltonen / OKL, fysiikka ja kemia
  • 29.6.-10.7. Johannes Tuovinen
  • 13.-17.7. ei käyttäjätukea saatavilla, palvelinongelmissa Jaana Sälekari
  • 20.-24.7. Anna Kuuteri
  • 27.-31.7. ei käyttäjätukea saatavilla, palvelinongelmissa Jaana Sälekari
  • 3.-10.8. Anna Kuuteri
  • 8. lähtien Timo Tamminen

Hyvää kesää kaikille Optime-käyttäjille!

Blogissa runsaasti uusia sisältöjä

Hei,

viime viikkoina on blogiin lisätty paljon uusia sisältöjä:

Iloista vappua!

Uusi versio Optimesta käytössä keskiviikosta 15.4. lähtien

Saamme tuotantokäyttöön uuden version sekä OptimeEventistä että OptimePortalista keskiviikkona 15.4. Versio on muun muassa suorituskykyisempi sekä tietoturvallisempi ja monia uusia toimintoja on myös lisätty. Näistä tärkeimpänä voi mainita OptimeEventin yhteistyökyvyn Oodi-järjestelmän kanssa (ohje löytyy täältä). OptimePortal puolestaan muun muassa näyttää opetuskertakohtaiset tilat ja opettajat entistä paremmin.

OptimeEventissä ja OptimePortalissa on päivityksen myötä käyttökatko tiistaista klo 16 keskiviikkoon klo 12 asti.

Pilotoijille järjestetään koulutus uusien versioiden käytöstä torstaina 16.4. klo 12-16 ja perjantaina 17.4. klo 9-12.

Uusia koulutuksia pidetty ja tulossa

Kiitämme koulutuksiin osallistuneita ja toivomme, että nyt työ pääsee kunnolla käyntiin! Avaintekijä Optimen käytön oppimisessa on se, että ohjelmaa käyttää usein.

Tiistaina 20.1 pidettiin uusinta peruskoulutuksesta, johon saimme iloksemme useampia henkilöitä paikalle joko kertaamaan tai osallistumaan ensimmäistä kertaa.

Tiistaina 27.1 on jatkokoulutus, johon ovat ilmoittautuneet käytännössä kaikki keskeiset pilotoijat. Koulutus on tärkeä askel eteenpäin sujuvan pilotoinnin varmistamiseksi ja siinä keskitytään mm. ohjelmiston lippulaivaominaisuuksiin eli automaattisijoitteluun ja siihen liittyviin ehtoihin.

Pilotointi alkaa

OptimeEventin pilotointi alkaa 10.12.2014 ensimmäisellä käyttäjäkoulutuksella. Koulutukseen osallistuu 19 uutta Optimen käyttäjää käyttäytymistieteellisestä ja matemaattis-luonnontieteellisestä tiedekunnasta. Projektiryhmässä teemme parhaamme, jotta pilotointi onnistuisi mahdollisimman hyvin ja pilotoijat saisivat mahdollisimman suuren hyödyn Optimen käytöstä. Kesällä 2015 tullaan tarkastelemaan pilotoinnin tuloksia ja tehdään päätös käyttöönoton laajennuksesta. Pilotoijien kokemukset ovat tärkeässä asemassa arvioidessamme pilotoinnin onnistumista.

Tervetuloa pilotoimaan!

 

Optimen käyttäjille tarkoitettu postituslista perustettu

Optimen käyttäjille tarkoitettu sähköpostilista optime-info(a)helsinki.fi on perustettu.

Listaa käytetään Optimesta tiedottamiseen pilotoinnin aikana. Listalla kerrotaan myös mahdollisista käyttökatkoista, uusista versioista ynnä muusta pilotoinnin aikana eteen tulevista asioista.

Jos haluat listalle, laita viestiä osoitteeseen optime-tuki(a)helsinki.fi

Tiedotus- ja keskustelutilaisuus pilotoinnista Käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa 20.11. klo 12.15

Ennen pilotointikoulutusten alkua järjestetään tiedotus- ja keskustelutilaisuus Optimen pilotoinnista Käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa torstaina 20.11.2014 klo 12.15 – n. klo 14.15 Athenan tilassa 166.

Tilaisuudessa on mahdollisuus kysyä pilotointiin ja ohjelmistoon liittyviä kysymyksiä ja tutustua hieman sekä OptimeEventiin että OptimePortaliin. Tilaisuudessa on kahvi- ja pullatarjoilu. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki Optimesta ja pilotoinnista kiinnostuneet!