Taina Sainio studies in her dissertation children’s stress and uses Orientation project data.
Kyhälä, A-L., (2023). Lasten fyysinen aktiivisuus ja varhaiskasvatuksen mahdollisuudet sen edistämisessä [Children’s physical activity and how early childhood education and care can promote it]. Doctoral dissertation. University of Helsinki, Department of Educational Sciences.. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-9004-8
Outi Arvola(2021). Varhaiskasvatus eri kieli- ja kulttuuritaustaisten lasten osallisuuden ja oppimisen mahdollistajana [Early Childhood Education as a pathway to culturally and linguistically diverse children’s participation and learning]. Doctoral dissertation. University of Turku.. https://www.utupub.fi/handle/10024/152202.
Teemu Nikkola studies in his dissertation creativity in early childhood education and he uses Orientation Project data.
Veijalainen, J. Lasten itseäätely lasten kuvaamien hallintakeinojen ja tunneilmaisun näkökulmasta [Viewing children’s self-regulation in the light of their descriptions of coping mechanisms and observed emotional expressions]. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-6498-8
Hietanen, J. (2020). Pedagogiikan näyttäytyminen varhaiskasvatuksen
vuoropäiväkodeissa.Mitä vuorohoidossa tapahtuu ilta-aikana? [Pedagogy in the 24/7 day-care centres. What happens in the day-care centres in the evenings?] Pro gradu. University of Helsinki, Department of Educational Sciences. http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-202006162900.
Lastikka, Anna-Leena. (2019). Culturally and linguistically diverse children’s and families’ experiences of participation and inclusion in Finnish early childhood education and care. Licentiate thesis. University of Helsinki, Department of Educational Sciences. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019102835162.
Sillman, M. (2019). Varhaiskasvatuksen prosessilaadun indikaattorit – Oppimisympäristön arviointilomakkeen kehittäminen ja reliabiliteetti [Process indicators of the quality of early education – Developing learning environment evaluation and its reliability. Pro Gradu. University of Helsinki: Department of Educational Sciences. http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-201909093420.
Salomaa, P. (2018). Esiopetusikäisen lapsen lukivalmiuden yhteys lapsen muihin taitoihin sekä lapsen arkeen varhaiskasvatuksessa [The connections between literacy skills and other skills of a preschool child in every day life of ECEC]. Helsingin yliopisto. Pro gradu. http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-201804251800.
Vuohensilta, Silja. (2017). Lasten sosiaaliset orientaatiot metsäpäiväkodeissa [Children’s Social Orientations in Forest Kindergartens]. Pro gradu. University of Helsinki. Department of Educational Sciences.
Terho, Outi. (2015).Mitä teet jos kaveri ei leikikään kanssasi? Lasten ajatuksia toiminnastaan torjuntatilanteessa [What if a friend will not play with you, what do you do? Children`s thoughts about their actions in rejection situations] . Pro gradu. University of Helsinki. Department of Teacher Education.
Järvinen, Kati. (2015).Pedagogisen johtajuuden merkitys varhaiskasvatuksen arjessa [The Importance of The Pedagogical Leadership in Everyday Early Childhood Education]. Pro gradu. University of Helsinki. Department of Teacher Education..
Virtanen, Marjo. (2015). Mitä varhaiskasvattajat tekevät päiväkodin lapsiryhmissä? [What Does an early childhood Educator Do at Daycare?]. Pro gradu. University of Helsinki. Finland.
Ahde, S. (2013). Lasten käsityksiä hyvästä arjesta [Children’s perceptions of a good everyday life]. Pro gradu. University of Helsinki, Helsinki, Finland.
Hiltunen, E. (2012). ”Sit mä vaan jatkan leikkiä” Tutkimus aikuisten ja lasten välisistä konfliktitilanteista päiväkodeissa ja syistä niiden takana [Then I just keep on playing. Forbidden activities in day care]. Pro Gradu. University of Helsinki, Helsinki, Finland.
See Arvola, O., Lastikka, A-L. & Reunamo, J. (2017). Increasing Immigrant Children’s Participation in the Finnish Early Childhood Education Context. The European journal of social & behavioural sciences EJSBS, 20 (3), 2539-2548.
Are there any projects focused on the language learning of immigrant students in early care programs?
See Arvola, O., Lastikka, A-L. & Reunamo, J. (2017). Increasing Immigrant Children’s Participation in the Finnish Early Childhood Education Context. The European journal of social & behavioural sciences EJSBS, 20 (3), 2539-2548.