Kategoriat
Uncategorised

Kässäkeksijät -ryhmän esittäytyminen

Hei kaikki!

Me olemme Kässäkeksijät, väittämämme on: “Käsityö kasvattaa tulevaisuuden keksijöitä.” Ryhmä koostuu innokkaista ja innovatiivisista käsityönopettajaopiskelijoista.

Ryhmäläisten esittelyt:

Henna, käsityönopettajan opintosuunta

Kevään poikkeusolojen aikana oli aikaa miettiä omaa tulevaisuutta ja päätin hakea opiskelemaan käsityönopettajaksi. Onnekseni opiskelupaikka tuli ensimmäisellä yrittämällä. Pidän kaikenlaisista käsitöistä ja uuden oppiminen on innostavaa. Haluaisin oppia myös vanhoja käsityötaitoja ja auttaa opettamaan niitä uusille käsityöntekijöille. Monialainen käsityö antaa paljon mahdollisuuksia tulevalle uralle opettajana. Onneksi perhe kannustaa opiskelemaan.

Riitta, käsityönopettajan opintosuunta

Vähän yllättäen löysin itseni opiskelemasta käsityöopettajaksi, vanhemmalla iällä, monien kotiäitivuosien ja pätkätöiden jälkeen. Tuntuu tosi hienolta olla täällä, hyvässä seurassa ja hyvässä opetuksessa. Opiskelu ja aiheet ovat olleet todella mielenkiintoisia! Niistä saan varmasti eväitä myös omaan elämääni omien lasten ja nuorten kasvattajana. Missionani on, että jokainen nuori ymmärtäisi käsillä tekemisen merkityksen ja sen tuottaman hyvän vaikutuksen elämässään. Aina kun on mahdollista, lähden liikkumaan. Erityisesti tykkään maastopyöräilystä luonnossa. Soitan poikkihuilua ja pianoa ja tykkään laulaa kuorossa. Käsitöitä teen aina kausittain, yleensä aktivoidun vähän ennen joulua!

Anna, käsityönopettajan opintosuunta

Moi! Olen Anna, vantaalainen ammattimeikkaaja ja käsityöharrastaja. Rakastan käsitöitä ja olen haaveillut opettajan ammatista jo hyvin pitkään, kovin looginen valinta siis! Pidän käsitöiden lisäksi lukemisesta ja kokkaamisesta. Aloitan opiskelut hyvin innoissani, kurssit vaikuttavat todella mielenkiintoisilta!

Amanda, käsityönopettajan opintosuunta

Moi! Olen innoissani aloittamassa kasvatustieteen opintoja, sillä tunnen vihdoin löytäneeni oman juttuni. Opettajan ammatti on aina ollut minulle eräänlainen johdatus ja siihen vielä yhdistettynä rakas harrastukseni käsityöt, tunnen opiskelevani itselleni unelma-ammattia. Käsitöiden lisäksi harrastan juoksemista, käyn kuntosalilla ja minulla on suloinen kiinanharjakoira, jonka kanssa puuhaillaan kaikenlaista.

Ulla, käsityönopettajan opintosuunta

Hei! Orimattilasta Helsinkiin juuri muuttanut ja todella inoissani opiskelusta. Lasten kanssa on todella mukava tehdä töitä ja sillä suuntasin kasvatustieteellisees ja lisäksi käsityöt todella lähellä sydäntä joten miksi ei käsityöopettajaksi. Olen aikaisemmalta ammatilta tekstiili artesaani joten ompelu on tuttua. Vapaa-ajalla teen niin käsitöitä kuin soittelen pianoa ja liikun luonnossa.

Lassi, käsityönopettajan opintosuunta

Olen Helsingistä, alunperin Pyhtäältä tänne muuttanut. Viime vuodet olen tehnyt sähköalan töitä rakennusalalla ja opiskelin jonkin aikaa korkeakoulussa meri-insinööriksi, mutta en kokenut sitä ihan omaksi alakseni. Tein aikoinaan Kotkassa paljon open sijaisuuksia ja siitä tuli kipinää opettajaksi kouluttautumiseen. Olen aina tykännyt tehdä kaikkea käsilläni ja ja sen takia hain käsityönopettajaksi. Tykkään opetella uusia tekotapoja ja tekniikoita sekä opettaa ja kertoa niistä muille.

Anni, käsityönopettajan opintosuunta

Päädyin opiskelemaan käsityönopettajaksi koska haluan tuoda nuoria käsitöiden pariin ja näyttää kuinka valtavan monipuolinen käsityön maailma on. Aikaisemmalta koulutukseltani olen vaatetuksen muotoilija joten ompeleminen vahvin alueeni, mutta cosplay-harrastuksen parissa käytän myös paljon muita materiaaleja ja tekniikoita.

Sallamaria, käsityönopettajan opintosuunta

Moikka! Olen Seinäjoelta kotoisin oleva muusikko ja koirahieroja. Olen jo lapsena haaveillut käsityönopettajan ammatista, ja nyt tuli täydellinen sauma hakea opiskelemaan alaa, joka minua inspiroi. Innostun jatkuvasti uuden oppimisesta. Koulun ulkopuolella teen koirahierontoja, kuuntelen musiikkia ja harrastan koirieni kanssa monia koiraurheilulajeja.

Kitty, käsityönopettajan opintosuunta

Päädyin opiskelemaan alaa koska halusin yhdistää vahvan käsityötaustani ja kiinnostukseni tehdä töitä erityislasten kanssa. Kasvatustieteiden opiskelu tuntuu olevan oikea suunta sille tielle.
Vapaa-ajalla harrastan tanssia, taiteita ja vietän aikaa perheen ja ystävien kanssa.

Minni, käsityönopettajan  opintosuunta

Valmistuin lukion jälkeen vaatetusompelijaksi, jonka jälkeen olen työskennellyt yrittäjänä televisio-,  mainos- ja teatteripuvustuksen parissa.
Kaipasin kuitenkin työltäni merkityksellisyyden tuntua ja päätin suuntautua kasvatusalalle.
Etsin pitkään alaa, jossa voisin yhdistää omat vahvuuteni ja kiinnostuksen kohteeni. Kaikki palaset tuntuivatkin loksahtavan kohdalleen, kun pääsin opiskelemaan juuri käsitynopettajaksi.
Hain samassa yhteishaussa myös kulttuurien tutkimuksen ohjelmaan, mutta tämä opintosuunta tuntuu ehdottomasti enemmän omalta! Vapaa-ajallani puuhastelen käsin kaikenlaista, luen, uin ja vietän aikaa rakkaitteni kanssa.

Amanda/Kässäkeksijät