Kategoriat
Uncategorised

Uupuneet opiskelijat -ryhmän esittäytyminen

Moikka!

Me olemme Uupuneet opiskelijat ja meidän väittämämme on ”Uupuneilla opiskelijoilla on vaikeuksia oppimisessa”. Meidän ryhmämme koostuu kymmenestä innokkaasta nuoresta naisesta, joista kaikki olemme vasta aloittaneet opiskelun yliopistossa.

Ryhmäläisten esittelyt:

Irene, yleinen ja aikuiskasvatustiede

Moi! Mä valmistuin lukiosta syksyllä 2019 ja sen jälkeen oli loppusyksy ja kevät aikaa miettiä mihin sitä voisi hakea opiskelemaan. Kiinnostuksen kohteena aina ollut ihmiseen ja kasvatukseen liittyvät asiat. Päädyin sitten Helsingin Yliopistoon opiskelemaan yleistä ja aikuiskasvatustiedettä. Odotan innolla tulevaa fuksivuotta!

Riina, kotitalousopettajan opintosuunta

Moi! Olen 19-vuotias, alun perin kotoisin Helsingistä ja sieltä Riihimäelle muuttanut. Valmistuin keväällä Riihimäen lukiosta ja muutin nyt opintojen perässä takaisin Helsinkiin. Innostuin kotitalousopettajan opinnoista jo yläasteella, sillä köksäntunnit olivat parhaita ja opettaja kannustava. Ajatus kotitalousopettajan opinnoista jäi mieleen ja lukioaikana sainkin varmuuden hakea opintoihin yhteishaussa. Olen aina rakastanut ruoanlaittoa ja leivontaa, sekä harrastan vapaa-ajallani voimistelua, joka on ollut myös pitkään iso osa elämääni.

Jonna, kotitalousopettajan opintosuunta

Moikka! Oon 19-vuotias, tänä keväänä valmistunut lukiosta. Kotoisin Oulusta ja nykyään asustelen Vantaalla. Oon aina tykännyt leipomisesta ja ruoanlaitosta, ja oon jo monia vuosia tiennyt, että aion tähdätä kotitalousopettajaksi. Suurin innostukseni lähti oikeastaan köksäntunneilta ja haaveilin siitä, että pääsisin joskus opettamaan muita kotitalouden askareissa. Tässä yhdistyykin kaksi kivaa asiaa. Onnekseni pääsin heti valmistuttuani yliopistoon sisään ja innolla odotan mitä köksänopettajan opinnot tarjoavat. On myös mukavaa päästä muidenkin opintosuuntien opiskelijoiden kanssa työskentelemään! 🙂

Inka, yleis- ja aikuiskasvatustieteen opintosuunta

Moi! Päädyin opiskelemaan yleis- ja aikuiskasvatustiedettä hieman sattumalta, vaikka kasvatustieteet ovatkin aina kiinnostaneet minua. Parin vuoden suomen kielen opiskelun jälkeen totesin, ettei ala ollut aivan se, mitä itse halusin. Kaverini ehdotuksesta päätin laittaa yhdeksi hakukohteeksi yleis- ja aikuiskasvatustieteen ja pääsin sisään. Nyt odotan innolla tulevia opiskeluja. Vapaa-ajallani harrastan liikuntaa ja ulkoilen koirani kanssa. Myös piirtäminen ja lukeminen kuuluvat vapaa-ajanvietteisiini.

Iiris, yleinen ja aikuiskasvatustiede

Moi! Minua kiinnostaa eniten ihmisten käyttäytymiseen liittyvät asiat, joten päädyin tämän innoittamana yleisen kasvatustieteen opintolinjalle. Toivon, että minusta tulisi oikea ihmisalan asiantuntija ja pääsisin vaikuttamaan tärkeisiin yhteiskunnallisiin asioihin. Pidän jalkapallosta, piirtämisestä ja maalaamisesta.

Linnea, käsityönopettajan opintosuunta

Aloitin käsityönopettajan opintoni tämän vuoden syksynä. Minulla meni muutama vuosi miettiessä mitä todella haluan opiskella, mutta lopulta kiinnostukseni käsitöihin ja kasvatukseen ajoi minut hakemaan Helsingin yliopistoon. Vapaa-ajalla lempipuuhaani ovat sarjojen katselu, lenkkeily koirani kanssa ja neulominen. Tulevilta vuosilta odotan paljon uusien asioiden oppimista.

Charlotta, Yleinen- ja aikuiskasvatustiede

Moikka! Minua voi kutsua ihan vaan Lotaksi. Valmistuin syksyllä 2019 lukiosta ja nyt opiskelen ensimmäistä vuotta yleistä- ja aikuiskasvatustiedettä. Olen tehnyt paljon sijaisuuksia kouluissa ala- ja yläasteella sekä lukiossa. Huomasin silloin, että minua kiinnostaa paljon kasvatustieteet. Päätin hakea opiskelemaan tätä alaa, koska perhetuttuni on myös itse opiskellut tätä ja hän kertoi laajoista työllistymismahdollisuuksista. Vapaa-ajalla valmennan taitoluistelijoita, sijaistan kouluissa, käyn ryhmäliikunnoissa ja vietän aikaa kavereiden kanssa.

Suvi, yleinen ja aikuiskasvatustiede

Moi! Kahden välivuoden jälkeen päätin hakea ensimmäistä kertaa opiskelemaan yleistä ja aikuiskasvatustiedettä, vaikka olen ajatellut, että psykologia on ainoa oikea ala minulle. Kuitenkin jo näin parin viikon jälkeen voin sanoa, että olen todella onnellinen paikasta täällä ja päivä päivältä tämä ala tuntuu enemmän omalta. Vapaa-ajalla tykkään olla kavereiden kanssa ja kierrellä kirppiksiä.

Jessika, kotitalousopettajan opintosuunta

Moikka! Olen Jessika ja päädyin hakemaan alalle kahden välivuoden jälkeen. Se ”oma” juttu oli pitkään itseltä hakusessa, vaikka ruoanlaitto, leivonta ja nuorten kanssa työskentely on aina vetänyt puoleensa. Läheisten kannustuksesta tutustuin opintosuuntaan ja päätin hakea alalle. Vapaa-ajalla lenkkeilen koiran kanssa ja nautin hyvästä ruoasta.

Mimmi, yleinen ja aikuiskasvatustiede

Kiinnostuin lukiossa yleisen ja aikuiskasvatustieteen opinnoista sen ihmisläheisyyden ja monipuolisuuden takia. Välivuoden jälkeen pääsin aloittamaan opinnot tänä syksynä. Vapaa-ajalla harrastan liikuntaa mm. pyöräillen ja hengailen kavereiden ja perheen kanssa.

Suvi/Uupuneet opiskelijat