Kategoriat
Uncategorised

VUOROVAIKUTTAJAT -ryhmän esittely

Tervehdys!

Meidän ryhmämme nimi Vuorovaikuttajat tulee väitteestämme ”Vertaisvuorovaikutuksella on väliä opettajaksi oppimisessa.” Ryhmämme jäsenet löysivät tiensä yhteen teknisistä ongelmista huolimatta.

Melina, kotitalousopettajan opintosuunta

Moikka! Päädyin monen mutkan kautta opiskelemaan kotitalousopettajaksi. Pedagogiikka on ollut aina itselleni mielenkiintoista ja opettajuus yksi uravalinnoista. Avoimessa tuli opiskeltua mm. psykologiaa, jonne hain myös muutaman kerran. Olen kuitenkin innoissani opintojen alusta ja kasvatustieteet vaikuttavat päivä päivältä enemmän omalta jutulta. Vapaa-ajalla tulee tanssittua ja lenkkeiltyä koiran kanssa. Myös sulisvuorot on otettu käyttöön!

Teija, kotitalousopettajan opintosuunta

Myös mutkan kautta täällä. Lisäopintoja pedagogiikasta haussa. Teen toistaiseksi töitä samalla. Elinikäistä oppimista todeksi elämässä, lapset jo isoja nuorin 16. Ihanaa opiskella taas?

Laura, kotitalousopettajan opintosuunta

Moi! Olen aikaisemmalta koulutukseltani liiketalouden tradenomi, joka on etsinyt omaa alaa työn ohessa opiskellen. Kotitalousopettajan työssä uskon voivani hyödyntää omia vahvuuksia ja mielenkiinnon kohteita. Olen innoissani opiskelupaikasta ja uudesta alasta!

Iida, kotitalousopettajan opintosuunta

Hejj! Pääsin suoraan lukiosta opiskelemaan Helsingin Yliopistoon suoraan lukiosta. Valitsin kotitalousopettajan opintosuunnan, koska olen aina halunnut olla opettaja ja tehdä myös käsillä töitä sekä olla vuorovaikutuksessa nuorten ja lasten kanssa. Minusta opettajan työ on yksi tärkeimmistä, sillä saamme tukea ja kasvattaa lapsia ja nuoria, ja myös aikuisia. Vapaa-ajalla lenkkeilen koirani kanssa ja käyn salilla. Normaalisti matkustelen paljon, mutta maailman tilanne on estänyt sen (toivottavasti hetkellisesti vain).

Miia, kotitalousopettajan opintosuunta

2 välivuotta viettäneenä väärille aloille hakeneena koen vihdoin löytäneeni alan, joka on oikea minulle. Ruoanlaitto on ollut aina lähellä sydäntäni. Koen opettajan ammatin erittäin tärkeäksi ja minusta on hienoa päästä opettamaan muille kotitalouteen ja arjen hallintaan liittyviä taitoja. Harrastuksiini kuuluu muun muassa ratsastus ja lenkkeily.

Annimari, yleisen ja aikuiskasvatustieteen opintosuunta

Olen alunperin Vantaalta kotoisin ja tällä hetkellä elän opiskelijaelämää Espoon Otaniemessä. Opiskelin vuoden terveydenhoitajaksi, mutta ala ei oikein tuntunut omalta. Hiljalleen kasvatustieteet alkoivat kiinnostamaan paljon enemmän, ja päädyinkin hakemaan tänne opiskelemaan. Vapaa-ajallani soitan huilua, lenkkeilen ja käyn satunnaisesti tanssitunneilla.

Elina, yleisen ja aikuiskasvatustieteen opintosuunta

Moikka! Mun nimi on Elina ja aloitin nyt opiskelemaan yleisen- ja aikuiskasvatustieteen parissa. Hain opiskelemaan kasvatustieteitä, koska olen kiinnostunut elinikäisestä oppimisesta sekä kasvatuksesta. Suuri osa vapaa-ajastani kuluu harrastukseni lentopallon parissa sekä kavereita nähdessä. 🙂

Siiri, yleisen ja aikuiskasvatustieteen opintosuunta

Päädyin tänä syksynä opiskelemaan YAKT:lle aivan yllättäen. Tunsin kuitenkin heti ensimmäisestä päivästä asti kuuluvani tänne. Vapaa-ajalla vietän paljon aikaa ulkoilessa retkeilyn ja urheilun parissa. Odotan innolla mitä tämä syksy tuo tullessaan!

Eveliina, kotitalousopettajan opintosuunta

Alunperin haaveenani oli liikunnanopettajan opinnot. Lukion jälkeen kävin Kisakallion urheiluopiston liikunnanohjaajan peruskurssin, jonka jälkeen sain työpaikan kouluohjaajana ylä-asteelta, jonka ohessa toimi myös talouskoulu, jossa koulutettiin hotelli- ja ravintola-alan ammattilaisia. Olin useilla keittiöopetuskerroilla ammatinohjaajana, josta sainkin kipinän kotitalousopettajaksi, sillä huomasin kuinka laaja-alaisia kotitalousopettajan työt voivat olla. Aloitin opintoni jo 2015, jonka aikana olen tehnyt paljon töitä ja opiskellut myös Restonomin amk opinnot. Koulun ohella suunnittelen työkseni keittiöitä. Koulun ja työn vastapainona urheilen monipuolisesti.

Samuel, alue- ja kulttuurintutkimuksen opintosuunta

Mietin pitkään, mitä haluan opiskella sivuaineena/vallinnaisina opintokokonaisuuksina. Kulttuurien kandiohjelmassa kävin erään työelämälähtöisen kurssin, jossa oli tehtävänä haastatella oman alan alumnia. Haastateltavani kertoi opiskelleensa yleisen- ja aikuiskasvatustieteen perus- ja aineopinnot. Tämä oli ensimmäinen kerta kun kuulin YAKT:ista. Tutustuin opintosuuntaan, innostuin ja valitsin sen sivuaineeksi. Tulevaisuudessa haluisin työskennellä aikuiskoulutuksen kentällä kulttuurien tutkimuksen asiantuntijana/opettajana/kouluttajana. Vapaa-ajalla rakastan käydä skeittaamassa, lukea ja kuunnella äänikirjoja.

Siiri/vuorovaikuttajat