Eron hetki on haikea

Hellurei ja hellät tunteet!

Viiden opintopisteen tutkijamatkamme on tulossa päätökseen. Syksyn alussa tuntui, että marraskuuhun on vielä hyvinkin pitkä aika, mutta vastoin odotuksia se onkin mennyt kuin siivillä! Vastahan kävelimme sisään Minerva-torille kurssin ensimmäiselle tapaamiskerralle ja tutustuimme ryhmäämme, nyt horisontissa häämöttääkin jo viimeinen kokoontuminen.

Henna Asikaisen artikkelin ‘The relationship between Life science students’ burnout profiles, processes of understanding and academic achievement’ parissa oli mielekästä työskennellä, sillä koimme aiheen (uupumuksen vaikutus oppimiseen) ajankohtaiseksi ja tärkeäksi meille opiskelijoille. Oli hauskaa purkaa artikkeli osiin ja tutustua tarkemmin siihen, mistä se rakentuu, minkälaisia käsitteitä tutkimuksissa käytetään ja saada valmiuksia akateemiseen opiskeluun. Vaikka tässä vaiheessa tuntuukin vielä hieman haastavalta lähteä soveltamaan kurssilla opittuja asioita käytäntöön, on siitä jäänyt käteen kuitenkin hyvät työvälineet ja itävät ideat tulevaisuutta varten! Harjoitus tekee mestarin!

Haluamme kiittää nimikkotutkijaamme Henna Asikaista mielenkiintoisista keskusteluista ja aiheeseen perehdyttämisestä, sekä kurssin vetäjiä motivoivasta tavasta tutustuttaa meidät tutkimuksen maailmaan. Tutkimusten parissa työskentely ei tunnu tämän kurssin jälkeen enää yhtään niin pelottavalta tai ylitsepääsemättömältä prosessilta! Kiitos!

#kiitollinensiunattuonnellinen #TJ1

PIRTSAKAT/Emmi, Sara, Emilia, Milja, Essi, Emma, Laila, Julia, Jenna ja Mirena