Musikerna – I korthet

Mansikka har använt sig av transkriberade, kvalitativa gruppintervjuer av lärare som undervisar musik i varierande grad i någon av de valda svenskspråkiga skolorna. Varje regional lärargrupp träffades två gånger, i mån av möjlighet tillsammans. Skolorna har plockats ut från fyra olika regioner i Finland; Tammerfors, Östnyland, Österbotten och Huvudstadsregionen för att få spridning i landet och blanda olika svenskspråkiga miljöer.

Forska ensam eller tillsammans?

Mansikka upplever att studien får mer infallsvinklar om man forskar tillsammans med någon. Han påpekar att när man inte är ensam så får man värdefull information (nya inputs) om hur man under studiens gång kan gå till väga i fortsättningen. Under denna studie var det speciellt viktigt då det inte var säkerhetsställt åt vilket håll studien skulle i slutändan betonas mot och krävde öppenhet av forskarna för tanken var att få en översiktlig bild i ett nytt forskningsområde och de inte på förhand visste vad de skulle ta fasta på.

“Arbetet kan aldrig fördelas jämnt” – Jan-Erik Mansikka, HU

När Maria Westvall från Örebro universitet hade fått finansiering för att forska om mångkultur i musikundervisning i Finland kopplades Jan-Erik Mansikka och Marja Heinonen från Sibeliusakademin in. Mansikka stod för mångkulturell pedagogisk expertis och Heinonen för vetande inom musikundervisningens historia och kontakten med studiens medverkande skolor i Finland. Mansikkas skrivna delar i studien är tillsammans med Westvall dominerande, vilket har sin förklaring i att studien riktades ditåt under utförandets gång. Mansikka stod för det teoretiska pedagogiska analyserandet och de två andra forskarna skötte bland annat intervjuerna. Heinonen var närvarande på plats under alla intervjuer. I början av studiens planering var Mansikka rätt lite involverad och menar att arbetet aldrig kan fördelas jämnt då de skrev om de områden som kändes bekväma för dem och inte visste innan studien var färdig hur stor del av områdena omfattade i studien. Hur stor del områderna fick berodde på om de uppfattades som kollektivt meningsfulla i sammanhanget.

– Sanna och Sara/Musikerna

Author: Deleted User

Special user account.

4,365 thoughts on “Musikerna – I korthet”

1. We are the worlds fastest temp mail delivery service. Our system will randomly and temporarily assign you a unique email for a period of 365 days (burner after). The last 100 messages received on this email address will be displayed directly on our mailonline web page in chronological order from most recent to oldest. We are a high-quality disposable email service also known as fake email. Our service works on all existing resolutions as well as the following types of mobile devices: Iphone 7 8 X 11 12, Android samsung xiami nokia oppo oneplus, tablets and computers. Our HTML5 programming makes our email service the lightest on the market. A low-speed connection is sufficient to use our temporary email services. We support all available web browsers: Internet Explorer, Edge, Firefox, Chrome, Safari, Brave, DuckDuckGo as well as Opera. Easy to use, open your browser and you are ready to go. temp mail

2. We are the worlds fastest temp mail delivery service. Our system will randomly and temporarily assign you a unique email for a period of 365 days (burner after). The last 100 messages received on this email address will be displayed directly on our mailonline web page in chronological order from most recent to oldest. We are a high-quality disposable email service also known as fake email. Our service works on all existing resolutions as well as the following types of mobile devices: Iphone 7 8 X 11 12, Android samsung xiami nokia oppo oneplus, tablets and computers. Our HTML5 programming makes our email service the lightest on the market. A low-speed connection is sufficient to use our temporary email services. We support all available web browsers: Internet Explorer, Edge, Firefox, Chrome, Safari, Brave, DuckDuckGo as well as Opera. Easy to use, open your browser and you are ready to go. Are you looking for a temporary, simple, secure and reliable email temp service? temp mail We are the worlds fastest temp mail delivery service.

3. Convert your favorite youtube video for free to music mp3 Youtube to mp3 Easy to use, convert any youtube, dailymotion, vimeo, twitch, vevo and metacafe video to mp3 (music converter) audio file. Download the result automatically.

4. Convert your favorite youtube video for free to music mp3 Youtube to mp3 Easy to use, convert any youtube, dailymotion, vimeo, twitch, vevo and metacafe video to mp3 (music converter) audio file. Download the result automatically.

5. Olá! Eu simplesmente desejo oferecer a você um grande polegar para cima por suas ótimas informações que você tem aqui neste post. Voltarei ao seu site para mais informações em breve. Bom dia!