PJ:n Fuksitervehdys

Arvoisa uusi polholainen,

Olet tehnyt erinomaisen valinnan, kun otit poliittisen historian pääaineeksesi. Lisäksi olet osoittanut tarvittavaa mielenlujuutta selvitäksesi valintakokeen haastavasta seulasta; onneksi olkoon haasteen ylipääsemisestä. Valtiotieteellinen tiedekunta on Helsingin yliopiston tieteellisesti laaja-alaisin tiedekunta ja poliittinen historia on sen yleissivistävin aine. Poliittinen historia on tavanomaista lähihistoriaa, mutta samalla myös paljon enemmän. Se pohtii itse historian käyttöä ja olemusta sekä tarjoaa sisältöä valtiotieteiden teorioiden tyhjille kirjaimille. Oppiaineemme kasvatit saavat hyvän ymmärryksen nyky-yhteiskunnasta ja siksi he ovatkin kunnostautuneen työelämän koko kirjon kattaen. Heidän joukoonsa kuuluu politiikan, tieteen ja journalismin johtavia nimiä. Suuren kansan riveissä maineitta niittäneistä polholaisista mainittakoot Esko Aho, Erkki Tuomioja, Gustav Hägglud ja Janne Virkkunen.

Poliittisen historian opiskelijoita edustava ainejärjestö Polho – Poliittisen Historian Opiskelijat ry ajaa opiskelijoidemme etua. Toimintamme ulottuu kovasta kulttuurista ja vuoropuhelusta yhteiskunnallisten vaikuttajien kanssa ikimuistoisiin juhliin ja ulkomaanmatkoihin