Syksyn ensimmäiden Tiedettä & Kaljaa 28.9. klo 19 vieraana OHTO MANNINEN!

Syksyn ensimmäisen Tiedettä & Kaljaa -illan vieraaksi saapuu sotahistorian professori Ohto Manninen! Aika on maanantai 28.9. klo 19.00 ja paikka perinteisesti ravitsemusliike Punavuoren Ahvenen kabinetti (Punavuorenkatu 12).

Keskustelun aiheina Manninen on mm. luvannut kertoa Stella Polaris -tutkimuksesta ja pureutua vuoden 1918 vapaussotatulkintoihin.

Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki yhisläiset pääaineeseen ja opiskeluvuosiin katsomatta!

Fukseille tiedoksi:
Tiedettä & Kaljaa -illat ovat Polhon järjestämiä vapaamuotoisia keskustelutilaisuuksia, joissa vieraana on kulloinkin yksi yhteiskunnan huipulla oleva tieteenharjoittaja tai poliitikko. Aikaisempia vieraita tänä vuonna ovat olleet akatemiaprofessori Risto Alapuro, professori Jussi Pakkasvirta ja Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen, joka tapahtuman päätteeksi kutsui läsnäolijat vierailulle Suomen Pankkiin juomaan ilmaista viiniä ja keskustelemaan talouskriisistä.

####################################

Ohto Manninen (FT) on tällä hetkellä sotahistorian professori Maanpuolustukorkeakoulussa ja yksi maamme johtavia sotahistorian tutkijoita. Hän on aiemmin toiminut Suomen historian professorina Helsingin ja Tampereen yliopistoilla.

Manninen on julkaissut erittäin laajan kirjon historiantutkimusta. Hänen teoksissaan käsitellään muun muassa Talvisotaa ja siihen johtaneita syitä, Suur-Suomi-ajattelua, sisällissotaa 1918 ja viimeisimmässä kirjassa puna-armeijan operaatiosuunnitelmia Suomen suhteen 1939-44.

####################################

Merkitse siis kalenteriisi MAANANTAI 28.9. KLO 19.00 ja paikaksi Punavuoren Ahven (Punavuorenkatu 12)!

One Reply to “Syksyn ensimmäiden Tiedettä & Kaljaa 28.9. klo 19 vieraana OHTO MANNINEN!”

1. Hei!
    Olen pienkustantaja(Sisyfos Oy) ja olen julkaissut seuraavat
    kirjat:”Paasikivi peräsimessä” uudistettu laitos 1991(alkupe-
    räinen 1965,Otavan eninten myyty muistelmateos).Lisäksi olen
    toimittanut saman kirjoittajan 2 jälkeen jäänyttä käsikirjoi-
    tusta “Paasikiven sihteerin salaiset muistelmat”(1997).Kirja
    käsitteleen toista maailmansotaa ja sen syntyä diplomaatin
    näkökulmasta,asemamaina Viro,Natsi-Saksa ja Unkari 1933-
    1944.Anti-Myrrysmies on vastapamfletti tri Juhani Suomen
    Kekkoshistoriikin ensimmäiselle osalle.Lisäksi olen toimitta-
    nut 2001 uuden 4,painoksen ensi kerran 1944 ilmestyneestä
    kirjasta Pekka Peitsi:Tässä sitä ollaan.Tämä kirja on käy-
    tännössä suomalainen versio Macchiavellin “Prinssistä”Kirja
    erottuu vain siinä,että olen kirjoittanut 13-sivuisen johdannon,”Kuka oli Pekka Peitsi” aikaisemmista painoksista.
    Käännyn puoleenne,koska olette sopiva kohderyhmä.Poliitti-
    nen historiahan ei ole kovin vetävä alue,minkä osoittaa par-
    haiten viimeaikojen mielestäni parhaan alan kirjan:Tuomo
    Polvisen Paasikivi-elämäkerran huono menestys.Esittelisin
    mielelläni Tiedettä ja kaljaa tapahtumassa kirjojani.Raja-
    tumpi aluekin sopii esim.erillissotateesi.
    Olen koulutukseltani lääkäri,mutta olen hyvin kiinnostunut his-
    toriasta ja myös esitelmöinyt siitä mm.ssa Turun yliopiston
    YYA-seminaarissa.
    P.S.En ole ortopeedilääkäri Antti Heikkilä,joka kirjoittaa