Työelämäeksku Rajavartiolaitoksen pääesikuntaan 17.5.

Kuinka usein tulee vierailtua rajavartiolaitoksella? Tai kuinka usein järjestetään yhiksen omia työelämäekskuja? Kuinka usein saa jutella Polhon alumnien kanssa? Onko kandiin tai maisteriin vaadittavat työelämäopinnot ja työelämäportfoliosi edelleen vaiheessa?

Ei hätää!

Sisäministeriön alainen Rajavartiolaitoksen pääesikunta, Polhon hallitus sekä entinen polholainen, Rajavartiolaitoksella projektikoordinaattorina toimiva Pietari Vuorensola kutsuvat Sinut tutustumaan Rajavartiolaitoksen pääesikuntaan ja siellä työskentelyyn 17.5.2013 klo 12-14. Ilmoita koko nimesi sähköpostilla osoitteeseen jenniina.kotajoki@helsinki.fi ja tule mukaan! Ilmoittautuminen päättyy sunnuntaina 12.5 klo 20. Älä missaa tätä!

Rajavartiolaitokselle on määritelty kuusi ydintoimintoa: rajojen valvonta, rajatarkastukset, rikostorjunta, merialueen turvallisuus, kansainvälinen yhteistyö ja maanpuolustus. Vaikka suurin osa rajavartiolaitoksella työskentelevistä toimii sotilasvirassa, on pääesikunnassa esimerkiksi noin 30 korkeakoulutuksen saanutta asiantuntijaa. Näihin tehtäviin muun muassa poliittisen historian opinnot antavat loistavat eväät.

Pietari Vuorensola toimii tällä hetkellä rajavartiolaitoksen johtamassa eurooppalaisessa merellisen tiedonvaihdon testihankkeessa (CoopP), jossa on mukana yhteensä 43 partneriviranomaista 12 eri Euroopan maasta. Hanke tukee operatiivista, rajat ylittävää yhteistyötä eri viranomaisten välillä ja valmistelee yhteisen eurooppalaisen tiedonvaihtoympäristön kehittämistä Euroopan merialueille. Vuorensolan vastuulla on projektihallinnon johtaminen hankkeessa.

Jos esimerkiksi kansainväliset asiat tai valtiolla työskentely kiinnostaa, tämä eksku on hieno tilaisuus nähdä ja kuulla aiheista lisää.

Mukaan mahtuu 20 ensimmäiseksi ilmoittautunutta yhisläistä, joten jos mielit mukaan, lähetä siis koko nimesi mahdollisimman pian sähköpostilla osoitteeseen jenniina.kotajoki@helsinki.fi

Rajavartiolaitoksen pääesikunta sijaitsee osoitteessa Panimokatu 1, 00131 Helsinki (siis aivan Kalasataman metroaseman vieressä). Lisää tietoja rajavartiolaitoksen tarjoamien ammattien kuvauksista löytyy osoitteesta http://www.raja.fi/rajavartiolaitos/tyoskentely_rajavartiolaitoksessa/ammattien_kuvaukset