Kuukausikatsaus 4/2019

Heissan,

Pitkän talven jälkeen kevät on vihdoin saapunut myös polholaisten ja polhonmielisten rintoihin. Vapun riennoista on selvitty kunnialla ja pian on aika kääntää katseet kohti edessä siintävää kesälomaa. Itseltäni fuksivuosi tuntuu hujahtaneen ohi hirveää vauhtia tuoden mukanaan ihania uusia kokemuksia, ystäviä mutta myös uusia haasteita. Oman lisänsä vuoteen on tietenkin myös tuonut rakas Polho ry, joka on osaltaan ollut mukana luomassa ensimmäisestä vuodestani yliopistossa ikimuistoisen.

Palaan hetkeksi viime marraskuisiin, Polho ry:n vaalikokouksen jälkeisiin tunnelmiini. Olo oli hämmentynyt, jännittynyt mutta myös innokas. Näin keltanokkana yliopistossa hallituspestin vastaanottaminen ei todellakaan ollut minulle itsestäänselvyys. Hallituksemme ensimmäinen kokous kuitenkin osoitti, että valintani ei olisi voinut olla parempi. Tällä hetkellä, alun pakollisten byrokratioiden ollessa historiaa, on toimintamme päässyt käyntiin toden teolla. Polhon kautta olen päässyt kokemaan opiskelijaelämän parhaita puolia, ja tutustunut laajaan kirjoon uusia ihmisiä. Samalla kulunut alkuvuosi on opettanut minulle paljon myös itsestäni, omista heikkouksistani ja vahvuuksistani.

Jottei tämä kuukausikatsaus olisi suora kopio päiväkirjastani, on hyvä muistella hetki mennyttä huhtikuuta. Huhtikuu on ollut täynnä upeita tapahtumia aina opintosuuntapaneelista Hesarin approihin ja legendaariseen Tiedettä & Kaljaa- tapahtumaan. Suhdevastaavana haluan erityisesti kiittää VOO:ta yhteistyöstä 4.4 P-klubille järjestetyissä Kuppala-bileissä. Yhtenä kuukauden kohokohtana olivat perinteiset Yhiksen kevätsitsit pääsiäisenä. Järjestäjän näkökulmasta sitsit olivat erittäin onnistuneet aina ruoasta pöytäkoristeisiin asti. Iso kiitos Tason hallitukselle panoksesta! Vapun osalta Polho oli myös mukana järjestämässä muiden YHMU-järjestöjen kanssa pre-pre-pre-vappua. Vappuaattona taas kilisteltiin perinteisesti Tuomiokirkon portailla Yhistyksen vappuskumpilla.

Tämä kuukausikatsaus on mahdollisuuteni kiittää hallitustovereitani kuluneista kuukausista. Hallituksemme on hitsautunut yhteen loistavasti ja yhteishenki on tiivistynyt entisestään. Erityisesti minulle hallituksemme on toiminut kannustavana ja tukevana yhteisönä. Kulunut fuksivuosi on ollut rankka, jolloin hallitustoiminta on tuonut tarvittavaa piristystä arjen keskellä. Samalla hallitustoverini ovat toimineet minulle järjen ääninä ja muistutelleet, ettei niin hallitustoiminta kuin itse elämäkään ole niin vakavaa. Yhteiskunnallisen muutoksen opiskelijana, olen myös positiivisesti yllättynyt, kuinka luontevaksi osaksi Polhoa koen itseni. Koen Polho ry:n tarjonneenkin minulle mahdollisuuden kehittää omaa opiskelijaidentiteettiäni ja nauttia täysin rinnoin opiskelijaelämästä.

Vaikka kulunut kevät onkin ollut hallituksellemme menestyksekäs, toiminnassamme on aina parannettavaa. Kehotankin rohkeasti lähestymään hallituksemme jäseniä, mistä tahansa huolenaiheesta tai kehittämisideasta. Otamme tietenkin myös mielellämme vastaan positiivista palautetta! Lopuksi haluan vielä muistuttaa, ettei Polho ry suinkaan jää vielä kesälomalle. Tuleva kuukausi tarjoaa paljon mahtavia tapahtumia, joita ei kannata missata! Toivottavasti näemme siis pian!

Rauhaa ja rakkautta kaikille polholaisille ja polhonmielisille toivotellen,

Aino Ikävalko

Suhde-, HOL- ja yhdenvertaisuusvastaava 2019