Polhon & Tason ekskursio Suojelupoliisiin 23.9.

*Unfortunately the excursion will only be held in Finnish*

Hyvä yleisö,

Polhon ja Tason syksyn ensimmäinen työelämäekskursio on täällä! Maanantaina 23.9. järjestettävä vierailu suuntautuu Suojelupoliisiin eli lyhyesti Supoon. Supo on yksi poliisin eri toimijoista, joka muista poiketen toimii suoraan sisäministeriön alaisuudessa. Vastuualueina kyseisellä yksiköllä on ovat muun muassa rikokset, jotka kohdistuvat yhteiskuntajärjestelmää tai muutoin ulkoista ja sisäistä turvallisuutta vastaan. Käytännön tasolla Supon toiminta koostuu esimerkiksi tiedusteluanalyysistä ja turvallisuusselvityksistä.

Ekskursion aikana tutustutaan lyhyesti Supon toimintaan, käsitellään ajankohtaisia aiheita ja puhutaan tietenkin myös itse työllistymisestä. Vierailu alkaa klo 10:00 ja päättyy noin klo 11:30. Vierailun tarkka osoite ilmoitetaan ekskursiolle osallistuville sähköpostitse. Osallistujien on otettava mukaansa henkilöllisyystodistus (kuten ajokortti tai kuvallinen henkilökortti). Puhelimen, tabletin ja muun älylaitteen voi ottaa mukaan, mutta ne kerätään vierailun ajaksi lukittuihin lokeroihin. Vierailukohteen tilat ovat valitettavasti esteellisiä.

Vierailua varten Supo on varannut noin 20 paikkaa. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksen mukaisesti. Alkuun ilmoittautumaan pääsevät vain poliittisen historian sekä talous- ja sosiaalihistorian pääaine- ja opintosuuntaopiskelijat. Myöhemmin ilmoittautuminen on avoinna muillekin yhteiskunnallisen muutoksen opiskelijoille. Pääaine- ja opintosuuntaopiskelijoille ilmoittautuminen aukeaa maanantaina 2.9. klo 12:00, kun taas 6.9. klo 12:00 lähtien myös muut voivat ilmoittautua vierailulle (jos paikkoja on vielä jäljellä). Kokonaisuudessaan ilmoittautuminen sulkeutuu tiistaina 13.9. klo 23:59.

Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti e-lomakkeen kautta, jonka linkki julkaistaan yhmu-sähköpostilistalla ja Facebook-tapahtumassa. Vierailua varten ilmoittautujien on mainittava syntymäaikansa. Tämän lisäksi he voivat esittää kysymyksiä Supolle. Mukaan päässeille tiedotetaan ekskursion toteutumisesta sähköpostitse. Ilmoittautuminen on lähtökohtaisesti sitovaa.

Vierailu järjestetään yhteistyössä Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:n kanssa.

Jos mieleenne tuli kysymyksiä tai jotakin huomautettavaa, voitte ottaa yhteyttä Polho ry:n 1. työelämä- ja alumnivastaavaan eli Markus Leivoon (markus.leivo@helsinki.fi).

Linkki Facebook-tapahtumaan:

MITÄ: Polhon ja Tason työelämävierailu Suojelupoliisiin