Kuukausikatsaus 9/2019

Polho ry – Kuukausikatsaus 9/2019

Hei taas polholaiset ja polhonmieliset,

Kuukausikatsaukset ovat palanneet hallituksen tavoin lomalta ja on aika käydä läpi hallituksen kuulumisia ja toimintaa syyskuulta. Syksy uusine kujeineen (erityisesti uusine fukseineen ja pääaineopiskelijoineen) on täällä ja se on tietysti lähtenyt vauhdilla käyntiin opintojen sekä lukuisten tapahtumien osalta. Vielä jännittävämpää tästä alkusyksystä tekee Yhmussa tapahtuvat muutokset, kun ensimmäistä kertaa yhmulaiset ovat jakautuneet eri pääaineiden opiskelijoiksi.

Uuden lukuvuoden alku on ollut monille kiireistä aikaa, niin myös meille Polhon hallituksessa. Kiireellisyydestä huolimatta syyskuu on ollut todella antoisa, luoden innostavan pohjan lopulle syksylle. Fuksien ja pääaineopiskelijoiden tapahtumien lisäksi hallituksemme on onnistunut järjestämään monipuolisesti erilaisia tapahtumia. Tapahtumiin lukeutui niin työelämäekskursio Supolle, Tiedettä & kaljaa kuin erilaiset rastien pitämiset fuksitapahtumissa. Loppusyksystä luvassa on muun muassa jalkapallon EM-kisakatsomo, harkkapaneeli, Yhiksen syysmatka Minskiin ja paljon muuta!

Syksyn aloitus on taas näyttänyt, mitä huipputyyppejä hallituksessamme oikein on. Jokaisen panos järjestön toiminnan eteen on ollut korvaamatonta. Hallituksemme yhteishenki on tiivistynyt yhä enemmän, mikä teki kesälaitumilta palaamisen helpoksi. Jos siis sinä, tätä kuukausikatsausta lukeva pohdit kannattaisiko hakea ensi vuodelle järjestötoimintaan, niin voin ehdottomasti suositella! Tänä vuonna olen oppinut paljon niin tapahtumien järjestämisestä, pöytäkirjojen laatimisesta kuin somen ylläpitämisestä. Kaikista tärkeintä, mitä olen järjestötoiminnasta saanut, on tietysti tämä ihana yhteisö.

Kiitos jo nyt kuluneesta syksystä sekä opiskelijoille että muille järjestötoimijoille, joiden kanssa olemme tehneet yhteistyötä! Ja jos lähestyvän periodin lopun stressi iskee, suosittelen lähtemään hetkeksi pois kaupungin hulinasta esimerkiksi metsään ja ruskasta nauttimaan. Niin ainakin minä aion tehdä heti mahdollisuuden tullessa.

Nautitaan yhdessä syksystä ja etenkin sen ihanista väreistä!

Saaga Syrjänen

Sihteeri, tiedottaja ja 2. työelämä- ja alumnivastaava