Polhon ja Tason ekskursio UM:n kehityspoliittiselle osastolle

*The excursion will only be held in Finnish./ Exkursionen kommer endast att hållas på finska.*

Ekskursioasiaa!

Polho ry ja Taso ry järjestävät tämän kuun lopussa ekskursion ulkoministeriön kehityspoliittiselle osastolle. Kehityspoliittinen osasto on yksi politiikan yhteensovittamisesta vastaavista osastoista ulkoministeriössä. Sen vastuualueisiin kuuluvat muun muassa kehitysyhteistyö, kansainvälinen ympäristöpolitiikka ja humanitaarinen apu eri muodoissa. Tulevalla vierailulla tutustutaan erityisesti osaston kehityksen ja ilmastopolitiikan yksikköön.

Vierailulla meidät ottaa vastaan kyseisellä osastolla työskentelevä yhteiskuntahistorian alumni, joka esittelee yksikkönsä toiminnan aihealueita, kuten kansainvälistä ilmastopolitiikkaa ja YK:n kestävän kehityksen toimintaohjelmaa. Mukana isännöimässä ovat kestävän kehityksen vastuuvirkamies ja YK-rekrytointien vastuuhenkilö, jotka kertovat lisäksi diplomaattiurasta sekä YK:n järjestämistä harjoitteluohjelmista. Ekskursio pidetään keskiviikkona 27.11. klo 12:30–14:30 osoitteessa Kirkkokatu 12.

Koska ekskursio saatiin järjestymään hyvin lyhyen aikavälin sisällä, ilmoittautumisessa on käytössä erittäin tiukka aikataulu!

Keskiviikkona 20.11. klo 12:00 ilmoittautuminen avataan poliittisen historian ja talous- ja sosiaalihistorian opiskelijoille. Muut yhteiskunnallisen muutoksen opiskelijat, jotka opiskelevat eri tieteenalaa tai joiden opintosuunta ei ole vielä määritelty, voivat ilmoittautua ekskursiolle torstaina 21.11. klo 12:00 alkaen. Vierailupaikkoja on varattu 40 hengelle ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksen mukaisesti. Ilmoittautuminen päättyy paikkojen tultua täyteen tai viimeistään sunnuntaina 24.11. klo 23:59.

Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti e-lomakkeen kautta, jonka linkki julkaistaan yhmu-sähköpostilistalla ja Facebook-tapahtumassa. Ekskursiolle päässeille tiedotetaan asiasta sähköpostitse. Osallistujien on varattava vierailua varten mukaansa henkilöllisyystodistus (henkilökortti tai passi). Ilmoittautuminen on lähtökohtaisesti sitovaa.

Vierailu järjestetään yhteistyössä Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry:n kanssa.

Jos mieleenne tuli kysymyksiä tai jotakin huomautettavaa, voitte ottaa yhteyttä Polho ry:n 1. työelämä- ja alumnivastaavaan eli Markus Leivoon (markus.leivo@helsinki.fi).