Tiedettä & Kaljaa: Markku Kangaspuro

Vuosi lähenee loppuaan jo loppuaan, mutta vielä on aikaa Polho ry:n järjestämään Tiedettä & Kaljaa –tapahtumaan. Tämän järjestön keskeisiä tapahtumia kutsuu sinut keskustelemaan tieteen alan tutkijan kanssa tieteenalasta sekä hänen tutkimuksestaan. Olit sitten täysverinen polholainen tai polhonmielinen olet lämpimästi tervetullut mukaan.

Olemme kutsuneet vuoden kolmanteen ja viimeiseen Tiedettä & Kaljaa -tapahtumaan Helsingin yliopiston Aleksanteri-instituutin tutkimusjohtajan, professori Markku Kangaspuron. Hän on tutkimuksissaan keskittynyt Venäjän poliittiseen kehitykseen, identiteettiin ja nationalismiin sekä nykyaikaistamis- ja kehitysongelmiin. Kangaspuron viimeaikaisimmista julkaisuista, History Politics and the Changing Meaning of Victory Day in Contemporary Russia, käsittelee suuren isänmaallisen sodan roolia Venäjän historiapolitiikassa, niin kotimaassa kuin myös rajojen ulkopuolella. Hän on ollut myös projektipäällikkönä Russian Media Lab tutkimusprojektissa, joka sananvapauteen ja kriittiseen journalismiin Venäjällä.

Leijuva Lahna on valitettavasti tilana esteellinen. Tähän ja muihin mahdollisiin kysymyksiin liittyen voi olla yhteydessä Otto Hormioon, otto.hormio@helsinki.fi

MITÄ: Tiedettä & Kaljaa
MISSÄ: Leijuva Lahna (kabinetti), Eerikinkatu 14, 00100
MILLOIN: Torstaina12.12. klo. 18.00
MIKSI: Kovaa tiedettä ja hyvää kaljaa!

Briefly in English:

Political History Students Association Polho ry organizes a traditional Tiedettä & Kaljaa discussion evening on december 12th. Unfortunately this event will be held only in Finnish. If you have any questions, please contact Otto Hormio, otto.hormio@helsinki.fi

CategoriesUncategorized