Kuukausikatsaus 2/2020

Polho ry – Kuukausikatsaus 2/2020

Rakkaat polholaiset ja ystävät muualta,

Hallitus on rauhallisen alkukevään jälkeen melko täysissä mielen ja ruumiin voimissa, valmiina tuleviin koitoksiin. On ollut helmeä nähdä, miten uudella hallituksella on hommat lähteneet käyntiin näin nopeasti, ja yhteistyö muihin järjestöihin on jatkunut yhtä lämpimänä kuin ennenkin. Helmikuussa tapahtumakalenteri alkoi täyttyä normaaliin tapaan, oli opintosuuntapaneelia, Kino Umbran henkiinherätys ja ensimmäinen työelämäekskursio monen muun lisäksi. Heti alusta tuli selväksi, että koko porukka on täällä rakkaudesta lajiin, ja sen on ollut ihanaa huomata.

Tällaisessa ryhmässä tekeminen on hauskaa, ja toivottavasti fiilis välittyy meistä eteenpäin tapahtumissa ja viestinnässä. Itselleni polhossa jatkaminen oli päätös, jonka tein läpällä joidenkin sitsien jatkoilla, mutta en ole katunut sitä kertaakaan. Viime vuosi tuntui, kuin se olisi loppunut kesken, mutta uuden hallitusroolin ottaminen on tuntunut luonnollisemmalta, kuin mitä aluksi kuvittelin. Työelämätoiminta on ollut itselleni mieluisa vastuualue, ja olemme Ainon ja monien järjestöjen kanssa miettineet jänniä kohteita vuotta varten. Vujuvastaavana vuoden kohokohta itselleni on melko selkeä, on vilpittömästi ilo päästä juhlistamaan tällaista järjestöä. Onneksi tässä on koko vuosi mahdollisuuksia juhlia ystävyyttä niin opiskelijoiden, alumnien ja henkilökunnankin välillä, sillä yhdet iltajuhlat eivät mielestäni riitä siihen.

Valtsikassa järjestötoiminta on yllättänyt itseni sen järjestelmällisyydellä, ja koko yhteisön innokkuudella. Yhteistyökumppaneita ei ole kertaakaan ollut vaikea löytää, ja tänä vuonna toivonkin vielä enemmän erilaisten järjestöjen ja eri yliopistojen opiskelijoiden kanssa tekemistä. Vaikka järjestöt toimivatkin juuri omien opiskelijoidensa edunvalvojina, etenkin omalla vastuualueellani työelämässä korostuu opintojemme yhteinen tavoite ja alan monimuotoisuus. Täällä opiskelu mahdollistaa mielenkiintojen muuttumisen melko vapaasti, kun tietää eri pääaineiden mahdollistavan samoja uria, ja sen vuoksi toivonkin, että työelämätapahtumamme houkuttelisivat myös muiden opintolinjojen opiskelijoita mukaan.

Loppukeväänä polhon pidot vain paranevat. Vaikka Kiovan matka onkin jo tätä kirjoittaessa ohi ja allekirjoittaneella matkan jälkeinen tyhjyys jatkuu yhä, fiilistä nostamaan on tulossa kevään aikana sekä sitsit että approt, ja katseet on jo kohdistettu alle kahden kuukauden (!) päässä siintävään vappuun. Siihen asti kestetään tätä kaikkea.

Tsemppiä!
Tuuli Karhunen
1. Työelämä- ja alumnivastaava sekä vuosijuhlavastaava 2020

Polhon kuukausikatsaus 2/2020

Helsingissä 11.3.2020

Lisäys: Covid-19 tuli ja vappu meni, toivoa emme menetä siltikään. Allekirjoittanut kokee suurta ikävää niin bileettömyydestä ja kampuksella hengailusta, joten heti kun voidaan niin mennään tämänkin kevään edestä. Pitäkää huoli toisistanne, älkää jääkö yksin ja nauttikaa kevätauringosta.