Toisto jalkautuu pakolaiskouluun

No niin, alkaa tapahtua. Suomen kieli sanoo tervetuloa muuttuu kerralla konkreettisemmaksi kun Helsingin yliopiston pakolaiskoulun Toisto-sessiot alkavat alkavalla viikolla yliopiston Tiedekulmassa! Toisin kuin aiemmin hötäkässä kirjoitin, näissä sessioissa on ihan kielenopetuksesta turvapaikanhakijoille. Pahoittelut lapsuksesta. Mutta sitä paremmin pääsen etukäteismainostamaan 14.12. (alustava pvämäärä) yliopistolla pidettävää koulutustilaisuutta vapaaehtoisille kielioppaille. Toisin sanoen jos olet innostunut tekemään tärkeää vapaaehtoistyötä, niin varaa joulukuun keskivaiheille kalenteriin tilaa. Lisätietoja seuraa kun suunnitelmat etenevät.

Jos sattumoisin olet muutenkin kieli-ihminen ja tulossa ensi viikon pe – la 13. – 14.11. AFinLan (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen) syyssymposiumiin Helsingin yliopistolle, niin tervetuloa moikkaamaan Maria Kelaa ja allekirjoittanutta. Pidämme perjantain posterisessiossa omaa shöytämme, jossa esittelemme myös projektimme opetustuokioita niin kuin niitä on siihen mennessä saatu editoitua. Nähdään!

About Tapani Möttönen

Suomen kielen yliopisto-opettaja (S2, kirjoitusviestintä, tieteellinen kirjoittaminen), tutkija.
This entry was posted in Sekalaista. Bookmark the permalink.