Uusi tukka & kavereiden visiitti

Heippa!

Viime viikolla Aino, Tilda ja Sofia oli kylässä! Oli tosi mukavaa, mutta muutama sananen meidän hostellista:

Saatiin ensin huone, jonka parvekkeen ovi ei mennyt kiinni… Sisällä ei ollut paljoa lämpimämpää kuin +10 ja sisällä tuuli, huone oli 7. kerroksessa. Parin puhelun jälkeen meille annettiin uusi huone tympeän palvelun saattelemana:D Vessan ovi ei mennyt kiinni, vessanpöntön kansi lähti irti ja vessassa oli sokeritoukkia, mutta ulko-ovet sentään pysyi kiinni! Lähetin palautetta, että majoitus ei ihan täyttänyt luvattua kolmea tähteä…

Käytiin kavereiden kanssa kiertelemässä kaupungilla, escape roomissa, yksissä bileissä, kaupoilla ja syömässä ulkona. Escape roomista ei selvitty ulos:D Vikassa tehtävässä tapahtui fataali virhe. Lauantaina itsenäisyyspäivänä teitä suljettiin ja kaduilla oli paljon raskaasti aseistettuja poliiseja. Noin 60 tuhatta ihmistä marssi äärinationalistisessa kulkueessa, me ei oltu ulkona silloin. Iltapäivällä jo oli sellainen pauke ja valosoihtujen heittely, että ajateltiin vetäytyä kauemmas:D

Kävin eilen tiistaina Valentinan ja Adrianan kanssa karikatyyrimuseossa, joka paljastuikin täysin puolankieliseksi… Näyttely oli melko pieni, ja sitä suuremmalla syyllä oli outoa, ettei englanninkielisiä käännöksiä ollut:D En suosittele. Mentiin sen jälkeen kansallismuseoon, jossa oli taidetta ja vanhoja esineitä. Esineet ja ilmeisesti taideteoksetkin ovat aikoinaan kuuluneet puolalaiselle paremmalle väelle. Jokaisessa huoneessa oli erillinen vartija, vaikka kaikki arvokkaampi oli vitriineissä. Kummatkin museot olivat ilmaisia (kuten joka tiistai), ja sen takia mentiinkin. Maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin (oliko vielä sunnuntaisin?) tietyillä museoilla on avoimet ovet.

Nukahtamisvaikeudet on vaivannu mua täällä lähiaikoina. Toivottavasti olisivat ohimeneviä. Tällä viikolla seitsemästä luennosta oli tosin peruttu 3, eli koulutyöhön tämänviikkoinen nukkumisperseily ei vaikuta. Vaikka ei koulu täällä haastavaa olekaan, ainakaan verrattuna omaan yliopistoon.

terveisin,

Saaru

One Reply to “Uusi tukka & kavereiden visiitti”