Kraanavettä voi taas juoda, mutta en juo

Terve taas!

Viime viikko oli aika rauhallinen. Tein koulujuttuja (mitä nyt oli), piirtelin, urheilin ja luin. Perjantaina käytiin Copernicus -tiedekeskuksessa, joka oli melko samanlainen kuin Heureka, mutta jonkin verran isompi. Kiva paikka, mutta mentiin juuri siihen aikaan kun paikalla oli varmaan 20 luokkaretkiryhmää:D Ja kaikkien laitteiden selityksiä ei ollut englanniksi! Käytiin myöhemmin illalla kotiin palanneen Katen kanssa muutamilla kampuksen baarissa. Kampuksen vesiongelma on viimein ratkennut, kraanaveden pitäisi olla taas juomakelpoista. Itse en juo täällä kraanavettä, mutta hyvä että asia tuli kuntoon… Menihän tässä useampi viikko. Viime viikolla jonain päivänä (en muista enää mikä) kaupungin ilmanlaatu määritettiin niin huonoksi, että tuutorit kehottivat välttämään ulkona urheilua.

Lauantaina käytiin yhden kurssin kanssa luomuruokamarkkinoilla, mikä näkyy videolla. Sunnuntain eläintarhareissu peruuntui, pitää mennä joku toinen päivä:D Kävelin perjantaina kampuksen urheiluhallin ohi, josta kuului hirveä meteli. Ikkunasta näkyi, että koko halli oli seinästä seinään täynnä kanoja häkeissä??? Niitä oli varmasti lähes sata, ellei jopa enemmän. Ei mitään aavistusta, mitä ne siellä tekivät. Sunnuntaina näin, kun niitä purettiin pois.

Huomenna on vapaapäivä, ja aikaa tehdä kaikki koulujutut pois alta, koska torstaista sunnuntaihin mun tädit tulee käymään! Mulla on suullinen esitelmä torstaina, pitää kertoa oman maan elintarviketurvallisuusvirastosta eli Evirasta. Olin varautunut esiintymiseen jo viimeksi, ja mulla oli muutamat tukisanat puolikkaalla A5:lla, johon piirtelin omaa vuoroa odotellessa. Muutama tyyppi nauroi, että toiko kädessä ajattelit mennä esiintymään:D Ehkä hyvä, etten ehtinyt viimeksi esiintyä, niin ehdin valmistella parannellun version…

Huomenna on kielitandemi, eli tapahtuma, jossa on mahdollista oppia vieraita kieliä, muut opiskelijat opettaa äidinkieliään. Katsotaan, haluuko kukaan oppia suomea… Ensimmäinen tentti on viikon päästä, eli puolan tentti. Ei jännitä, vaikka olen huono, sillä en usko että tentti tulee olemaan vaikea. Keskiviikkona on jotkut bileet.

Video on nyt vähän lyhyempi, kun en viime viikolla paljoa kuvaillut:D Copernicus -tiedekeskukseen unohtui ottaa kamera mukaan!

terv,

Saara