Kirjoituskutsu Arkipäivän kokemuksia köyhyydestä -kilpailuun osallistuneille

Hyvä Arkipäivän kokemuksia köyhyydestä -kirjoituskilpailun osallistuja,

kirjoitit viisi vuotta sitten Tiede, taide ja köyhä kansa ry:n järjestämään Arkipäivän kokemuksia köyhyydestä -kirjoituskilpailuun.

Olin yksi kirjoituskilpailun järjestäjistä. Teen nyt tutkimusta köyhien ihmisten selviytymisestä ja olen kiinnostunut siitä, miten sinä ja perheesi olette pärjänneet kuuden viime vuoden aikana.

Siksi pyydän Sinua kirjoittamaan selviytymisestäsi omin sanoin. Mitä sellaista, jonka ajattelet olevan selviytymisen kannalta tärkeää, on tapahtunut? Millaisia mutkia ja käänteitä selviytymisesi tiellä on ollut? Mistä olet saanut tukea? Voit pohtia tilannettasi esimerkiksi työn, perheen, harrastusten, terveyden, elinolojen ja jaksamisen kannalta.  Jos kirjoittaminen tuntuu työläältä, voin haastatella sinua. Lähetä siinä tapauksessa sähköposti, tekstiviesti tai soita minulle.

Tutkimukseen osallistuminen on vapaaehtoista. Voit keskeyttää tutkimukseen osallistumisesi milloin tahansa.

Kaikille kirjoittaneille ja haastatelluille lähetän kahden viikon kuluessa kirjoituksesi saamisesta 20 euron lahjakortin S-ryhmän tai Tradekan liikkeisiin. Lisäksi tutkimukseen osallistuneiden kesken arvotaan kolme kahden vuorokauden kylpylälomaa. Kylpylälomat arvotaan ja voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti syyskuussa 2012.

Teen tutkimusta Helsingin yliopistolla. Sen lisäksi kuulun Kuka kuuntelee köyhää -verkostoon. Tutkimusryhmääni kuuluu tutkijoita Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta, Kansaneläkelaitokselta ja kirkkohallituksesta.

Vastaan mielelläni kysymyksiin ja kiitän lämpimästi osallistumisestasi.

Anna-Maria Isola
Tutkija
Syrjäytymisestä selviytymiseen Suomessa -tutkijaryhmästä

Puh. 046 810 3877
Anna-maria.isola@helsinki.fi

Kirjoitusohjeet

•    Voit kirjoittaa käsin tai koneella. Lähetä tekstisi 30.4.2012 mennessä sähköpostin liitetiedostona osoitteeseen anna-maria.isola@helsinki.fi tai käsin kirjoitettu teksti osoitteeseen Anna-Maria Isola, PL 18, 00014 Helsingin yliopisto.

•    Liitä kirjoitukseesi nimesi ja osoitteesi lahjakortin lähettämistä varten. Kerro, haluatko lahjakortin S-ryhmän vai Tradekan liikkeisiin.  Laita mukaan tiedot sukupuolestasi, iästäsi, ammatistasi tai entisestä ammatistasi. Takaan täyden tietosuojan.

•    Pienet ja lyhyetkin kirjoitukset ovat tärkeitä!

Olen käyttänyt osoitelähteenäni vuonna 2006 kirjoittamaasi alkuperäistä kirjoitusta ja väestörekisterikeskuksen osoitepalvelua. Saatuani kirjoituksesi tai haastattelusi yhdistän sen vuoden 2006 kirjoitukseesi. Sen jälkeen tuhoan henkilö- ja osoitetietosi.

Poistettuani ensin haastattelustasi tai kirjoituksestasi nimi- ja osoitetiedot aineistoa käyttävät minun lisäkseni Syrjäytymisestä selviytymiseen -hankkeen tutkijat. Tutkimushankkeen päätyttyä aineisto arkistoidaan Yhteiskuntatieteelliseen tietoarkistoon tieteellistä tutkimuskäyttöä varten. Arkistoituja kirjoituksia tutkimusaineistonaan käyttäviltä edellytetään aineiston käyttöä koskeva kirjallinen käyttöehtositoumus.