Golftavoitteet 2013

1. Tasoitus (5.2 -> 2.6)?

Mennään samalla teemalla kuin vuonna 2012. Lisäsin kuitenkin kysymysmerkin tavoitteen perään, koska oikeastaan en pidä tätä tavoitetta kovin tärkeänä. Tai toisaalta saatan pitääkin tärkeänä, mutta ehkä en usko sen toteutumiseen. Tätä on pohdittava vielä.

2. Pelaan Vuosaaren mestaruuskilpailun kolmantena päivänä

Tämä on kopioitu suoraan vuoden 2012 tavoitteista. Tänä vuonna tavoite toteutuu.

3. Pidän huolta fysiikasta, jotta voin treenata ja pelata ilman loukkaantumisia

Myös tämä on suoraan vuoden 2012 tavoitteista. Edelleen ajankohtaista, varsinkin talvikaudella vaivanneen vasemman olkapään takia. Vuosi 2013 tulee olemaan hieman erilainen, koska aikaa treenaamiselle ja pelaamiselle ei ole yhtä paljon kuin vuonna 2012. Vaikka golfkierrosten määrä vähenee, pitää pelikauden fysiikkatreeniin panostaa entistä enemmän. Tämä edellyttää ennakkoon suunnitellun treenikalenterin noudattamista.

3.1 Vedän läpi suunnitellun jumppaohjelman ennen jokaista treeniä.

3.2 Vedän läpi suunnitellun jumppaohjelman ennen jokaista pelikierrosta.

3.3 Noudatan ennakkoon suunniteltua fysiikkatreeniohjelmaa myös golfkauden aikana.

3.3.1 Tehtävä suunnitelma ja muodostettava viikkokohtaiset kriteerit fysiikkatreenin onnistumiselle

3.3.2 Suunnitelmassa pysyttävä

4. Parannan systemaattisesti kaikkia tulokseen vaikuttavia osa-alueita

Vuoden 2012 tavoitteet  golfkierrosten statistiikan osoittautuivat haastaviksi, mutta sopivat hyvin tavoitteeksi tällekin kaudelle. Toisaalta nämä perinteiset tilastot eivät viime kaudella näyttäneet kovin hyvin ennustavan tuloskehitystä. Tästä syystä tulen laajentamaan tilastointia lyöntimatkojen suuntaan (ensimmäinen putti, ensimmäinen chippi, lähestymislyönti jne.)

4.1 Väyläosumat 60%, griiniosumat 50%, chip (up&down) 50%, sand save 20%, putti 30/kierros

4.2 Muodostettava muita tavoitteita…

4.2.1 kuten 10 m etäisyydeltä keskimäärin 2.15 puttia…

4.2.2 tai 100 m sisältä griiniosumat 85 % …

4.3 Tuloskeskiarvo 81 ?

4.4 9 reiän kierros alle parin, 18 reiän kierros +2 tai alle

5. Hyvä fokus ja asenne sekä treenatessa että kentällä

5.1 Keskityn niihin asioihin, joihin voi vaikuttaa

5.2 Kasvatan itseluottamusta keskittyen epäonnistumisten puimisen sijasta onnistumisiin

5.3. Nautin kehittymisprosessista ja pelaamisesta

5.4 Suunnittelen sekä pelatessa että harjoitellessa jokaisen lyönnin etukäteen ja keskityn toimittamaan pallon kohteeseen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *