Matti O. Huttunen: Mielihyvä ja mielen kipu

Professori Matti O. Huttunen. Kuva: Duodecim TerveyskirjastoKosketus, liike, nähdyksi ja kuulluksi tuleminen ovat keskeisiä ihmisen kokemukselle omasta olemassaolostaan.

Professori, psykiatri Matti O. Huttunen tarkastelee Studia Generalia -luennossaan mielihyvää ja mielen kipua. Miksi meille on tärkeää tulla kohdatuksi ja kosketetuksi – ja mitä voi seurata, jos nämä tarpeet jäävät täyttämättä tai tulemme kaltoin kohdelluiksi?

Matti O. Huttunen on psykiatrian erikoislääkäri, psykoterapeutti ja Helsingin yliopiston biologisen psykiatrian dosentti. Hän on tutkinut muun muassa masennusta ja psyykenlääkkeitä, ja kirjoittanut laajasti useista mielenterveyden alaan liittyvistä aiheista. Matti O.Huttunen palkittiin vuonna 2013 Valtion tiedonjulkistamisen elämäntyöpalkinnolla.

Matti O. Huttunen luennoi Studia Generalia-luentosarjassa Aistit torstaina 16.10.2014.
Luento on kaikille avoin, ja sitä voi seurata myös verkossa suorana lähetyksenä ja jälkikäteen. Tervetuloa!
Luentosarjan koko ohjelma

Katso myös prof. Matti O. Huttusen edellinen Studia Generalia-luento:
Miesnäkökulma hyvään ikääntymiseen
(Studia Generalia kevät 2011: Ikä ja terveys)