Henry Pihlström: Miksi haistamme sellaista, mitä ei kuuluisi?

Tutkija, FT Henry PihlströmMikä on vomeronasaali aisti ja onko ihmisellä sellainen? Miten aistimme feromoneja, ja miten ne vaikuttavat meihin?

Tutkija Henry Pihlström tutustuttaa Studia Generalia -yleisön niihin aistimuksiin, joita joskus “kuudenneksikin aistiksi” kutsutaan.

Henry Pihlström on filosofian tohtori ja monialainen tutkija Helsingin yliopiston Biotieteiden laitoksella. Hänen erikoisalojaan ovat mm. selkärankaisten toiminnallinen anatomia, evoluutiobiologia ja aistibiologia. Hän on kirjoittanut muun muassa dinosauruksista, lintujen muuttomatkoista, apinoiden käyttäytymisestä ja kenguruiden evoluutiosta.

Henry Pihlström luennoi Studia Generalia -luentosarjassa Aistit torstaina 6.11.2014. Luento on kaikille avoin, ja sitä voi seurata myös verkossa suorana lähetyksenä ja jälkikäteen. Tervetuloa!

Lisätietoa
Luentosarjan koko ohjelma