Studia Generaliassa katsotaan tieteestä arkeen!

SG Arki_tunnuskuva_700x300

Avoimen yliopiston Studia Generalia -luentosarja Arki – parasta aikaa alkaa torstaina 24.9. Sarjassa tarkastellaan jokapäiväistä elämää sen eri ulottuvuuksineen:

• Mikä on sivistyksen paikka arjessa?
  • Syönkö riittävän turvallista ruokaa?
  • Millaista on tulevaisuuden työelämä?
  • Onko häirintä rikos?

Luentosarja järjestetään 24.9.–29.10.2015 torstaisin klo 17.00–19.00 Porthaniassa (Yliopistonkatu 3). Tilaisuuksia voi seurata myös verkossa suorina lähetyksinä ja jälkikäteen. Keskusteluun voi osallistua myös twitterissä ja tekstiviestein.

Suoria verkkoluentoja voi seurata myös Etelä-Karjalan kesäyliopistossa Lappeenrannassa, Kainuun kesäyliopistossa Kajaanissa, Kianta-Opistossa Suomussalmella, Lahden oppimiskeskus Fellmanniassa, Nurmijärven Opistossa sekä useassa kirjastossa ympäri Helsinkiä.

Luentosarjan järjestää Helsingin yliopiston Avoin yliopisto. Se on kaikille avoin ja maksuton.

Luentosarjan ohjelma ja linkit verkkoluentoihin
Twitter: #studiageneralia , @HYAvoin

Tervetuloa!