Studia Generalia alkaa jälleen 4.2.!

maailmankirjatsekaisin250x250Mitä maailmassa tapahtuu, ja mitä tiede sanoo siihen kaikkeen?

Talven Studia Generaliassa Maailmankirjat sekaisin taustoitetaan, tarkastellaan ja koitetaan ymmärtää aikamme ajankohtaisia ilmiöitä: ääriliikkeitä, pakolaisuutta, talouden valtaa, luonnonvaroja ja niiden käyttöä, ihmisten välisiä kohtaamisia konflikteineen.

Osana luentosarjaa nähdään dokumenttielokuva Veden matka, joka on kuvaus veden kiertokulusta, ympäristönmuutoksesta ja tutkimustyön merkityksestä Kenian Taitavuorilla.

Studia Generalia -ohjausryhmän pitkäaikainen jäsen, arabian kielen ja kulttuurin sekä islamin tutkimuksen professori Jaakko Hämeen-Anttila siirtyy lukukauden päätteeksi työskentelemään Edinburghin yliopistoon. Luentosarja päättyy Jaakko Hämeen-Anttilan iltaan ja Studia Generalia -yleisön jäähyväisiin arvosteltulle tutkijalle.

Luentosarja järjestetään Porthaniassa (Yliopistonkatu 3) 4.2.-10.3.2016 torstaisin klo 17-19. Luentoja voi seurata myös verkossa suorina lähetyksinä ja jälkikäteen. Suoria verkkoluentoja voi kokoontua seuraamaan myös Fellmanniacampuksella Lahdessa (Kirkkokatu 27) ja Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopistossa Ylivieskassa

Luentosarja on kaikille avoin ja maksuton. Sen järjestää Helsingin yliopiston Avoin yliopisto.

Tervetuloa!

Lisätietoa:
Luentosarjan ohjelma
Tilaa sähköpostiisi Studia Generalia -uutiskirje
Veden matka (elokuvan trailer)

Twitter: #studiageneralia, @HYAvoin

One thought on “Studia Generalia alkaa jälleen 4.2.!

Comments are closed.