Oppilaat kirjoittavat: Maailman parhaat harjoittelijat!

Ennen kuin opettajaharjoittelijat tulivat luokkaamme, mietin, minkälaisia he olisivat luonteiltaan, ja minkä näköisiä he olisivat.  Entä miten he opettaisivat? Olisivatko he tiukkapipoja? Ottaisivatko he kaikki huomioon? Kuitenkin, jos he tekisivät jotain väärin, opettajamme Anja ottaisi kyllä homman haltuun!

piirros1Välitunnilla luokkamme kuhisi jo valmiiksi laadittuja kysymyksiä ja ajatuksia.

Kun he vihdoin tulivat luokkaamme, esittelimme ensin itsemme, ja sitten aloimme pommittaa heitä kysymyksillä.

–      Mikä on teidän lempi Linnanmäkilaite? kysyi Emilia.

–      Entä lempi eläin? kysyi Aku.

–      Mikä on teidän lempilaulaja? André kysyi.

Reetta ja Pyry olivat aivan ällikällä lyöty.

Vastauksena meille he alkoivat kertoa itsestään.

–      Minulla on kissa nimeltään Hile, harrastan voimistelua, ja kykyni on osata hienoja voimisteluliikkeitä, sanoi Reetta.

–      Minä taas kuuntelen vanhaa Blues-musiikkia, harrastin jääkiekkoa, ja kykyni on osata monien maiden lippuja, kertoi Pyry.

Pyry kertoi, että hänellä ei ole eläimiä ja lempilaite Linnanmäellä on vuoristorata!

HE OVAT MAAILMAN PARHAAT HARJOITTELIJAT!

teksti: Emilia Rajaste ja Ira Söder 4 A, Viikin norssi
kuva: Aatos Uusikylä, 4 A

Harjoittelijoiden saapuminen

Istuin pulpettini ääressä. Kaikki oli jännittävää, meinasin pudota tuoliltani!  Niin putosinkin.

Toivottavasti kohta tulevat harjoittelijat olivat mukavia, ja ymmärsivät minua.. Luokassa pyörivä jännitys oli näköjään vaikuttanut kaikkiin!  Jotkut pureskelivat kynsiään, nimittäin minä pureskelin. Jotkut taas kyniään tai taivuttelivat kumejaan, sitä minä en tehnyt. Tiesin, että tavarat olivat koulun omaisuutta.

Sitten näin heidät, siis harjoittelijat! He näyttivät oikein mukavilta, mutta eihän sitä koskaan ollut varma.. Ensimmäinen harjoittelija esitteli itsensä Reetaksi, toinen taas Pyryksi. Kivoja nimiä.. Tai ei, ihan sama. Reetalla oli kauniin hymyilevät kasvot ja kaunis kihara, vaalea tukka. Pyrylläkin oli kivat kasvot, ja ruskea pitkä tukka. Kyllä, kyllä he olivat mukavia. Koko luokalle tuli hirmuinen kyselyvimma..

– Mikä on sun lemppari Lintsinlaite?

– Onko sulla lemmikkejä? Kaikkea sitä.

Lopulta kaikki melkein läähättivät kysymysten määrästä… Minäkin olin poikki, olin kysynyt kaikenlaista. Lopulta kaikki hiljentyivät ja Anja tuli sanomaan: – No niin, olikohan kyselyt tässä? Minun mielestä olivat, ja oli lopun luokankin. Harjoittelijat menivät luokan perälle, ja ensimmäinen tunti voisi alkaa…

Ria Holstein, 4 A , Viikin norssi