Tervetuloa seminaariin ma 21.3.2016 klo 14–16

Alustajaksi on lupautunut Hanna Kuusela. Kuusela on mediakulttuurin dosentti Tampereen yliopistossa & mediatutkimuksen yliopistonlehtori (ma.) Turun yliopistossa ja hänen aiheensa on:

”Neroja ja promoottoreita: kirjalliset kuraattorit nykykirjallisuudessa”

Vuosituhannen vaihde on ollut kuraattorien aikakautta. Aiempien vuosikymmenten tekijä, taiteilija, on korvautunut kuraattorin hahmolla, jossa näyttävät yhdistyvän aikamme promootiovaatimukset ja teoreettinen halu demystifioida taiteilijasubjekti. Miltä kehitys näyttää kirjallisuudessa? Onko kuraattori korvaamassa myös kirjailijan? Ja mitä tästä pitäisi ajatella?

Paikka: Topelia, Unionikatu 38, D1-rappu, sali D112. Sali on ulko-ovesta tullessa heti oikealla.

Pyörätuolilla kulku Unioninkatu 38 E1-rapun kautta. Pyörätuolilla liikkuvien kannattaa varmuudeksi olla etukäteen yhteydessä vahtimestariin (02941 22825).

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan! Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.