Kutsu – Musiikintutkijoiden virtuaalifoorumi / Inbjudan – Virtuellt forum för musikforskare / CFP – Virtual Forum for Music Scholars 7.5.-31.8.2020

Kutsu – Musiikintutkijoiden virtuaalifoorumi 7.5.-31.8.2020

Suomen etnomusikologisen seuran julkaisu Musiikin suunta avaa musiikkitieteellisen virtuaalifoorumin tukena Musiikintutkijoiden 24. valtakunnallisen symposiumin siirtymiselle koronaviruspandemian vuoksi keväälle 2021. Virtuaalifoorumin erityisenä tarkoituksena on luoda tila esitelmille, jotka ajankohtaisuutensa tai muun syyn takia olisi toivottavaa pitää jo nyt. Keväällä ja kesällä 2020 järjestettävä Musiikintutkijoiden virtuaalifoorumi tarjoaa tilaisuuden julkaista symposiumiin jo valmisteltuja tai kokonaan uusia esitelmiä. Virtuaalifoorumi tullaan toteuttamaan kolmivaiheisella aikataululla seuraavasti:

Valmiit esitelmät – 7.5.2020

Live-esitelmät – 20.5.2020. Abstraktien viimeinen jättöpäivä on 12.5.2020.

Uudet ja kokeilevat projektit – elokuu 2020. Abstraktien viimeinen jättöpäivä on 1.8.2020

Musiikin suunnan toimitus toivottaa tervetulleeksi sekä kirjallisesti ja audiovisuaalisesti toteutetut esitelmät että monimuotoiset kokeilevat toteutustavat, joissa hyödynnetään esimerkiksi sarjakuvia tai tietokonepelejä. Samalla tarkoituksena on huomioida yhteiskunnallisen poikkeustilanteen tuottamat haasteet tutkijoille ja heidän perheilleen kannustamalla julkaisemaan esimerkiksi lasten kanssa yhteistyössä tuotettuja musiikintutkimukseen liittyviä projekteja sekä menetelmällisiä ja muita ajankohtaisia aiheita käsitteleviä esitelmiä.

Ilmoittautumislomake: https://forms.gle/NtJcvkypmjMB58Q57

Ystävällisin terveisin

Nina Öhman & Henri Pitkänen

Lisätiedot ja kysymykset: nina.ohman@helsinki.fi ja henri.pitkanen@helsinki.fi

Inbjudan – Virtuellt forum för musikforskare 7.5.-31.8.2020

Med anledning av att det tjugofjärde nationella symposiet för musikforskning har flyttats till våren 2021 p.g.a. coronaviruspandemin, kommer Finska musiketnologiska sällskapets publikation Musiikin suunta att skapa ett virtuellt forum för musikforskning. Det virtuella forumets särskilda syfte är att ge rum för föredrag som är speciellt aktuella eller som det av något annat skäl är önskvärt att hålla just nu. Det virtuella forumet ordnas under våren och sommaren 2020 och erbjuder musikforskare en möjlighet att publicera för symposiet redan färdigställda eller helt nya föredrag. Forumet kommer att genomföras med en tredelad tidtabell enligt följande:

Färdiga föredrag – 7.5.2020

Live-föredrag – 20.5.2020. Förslagen bör inlämnas senast 12 maj 2020.

Nya och experimentella projekt – augusti 2020. Förslagen bör inlämnas senast 1 augusti 2020.

Redaktionen för Musiikin suunta välkomnar skriftliga och audiovisuellt genomförda föredrag samt mångsidiga, experimentellt förverkligade föredrag där man använder sig av exempelvis serier eller datorspel. Redaktionen vill samtidigt uppmärksamma de utmaningar undantagstillståndet har skapat för forskare och deras familjer genom att uppmuntra publicering av exempelvis forskningsprojekt som genomförts tillsammans med barn samt föredrag som behandlar metodologi eller andra aktuella teman.

Anmälningsblankett: https://forms.gle/NtJcvkypmjMB58Q57

Nina Öhman & Henri Pitkänen

För mera information: nina.ohman@helsinki.fi och henri.pitkanen@helsinki.fi

CFP – Virtual Forum for Music Scholars 7.5.-31.8.2020

In support of the decision to postpone the 24th Annual Symposium of Music Scholars in Finland to the spring 2021 due to the coronavirus pandemic, Musiikin suunta, a publication of the Finnish Society for Ethnomusicology opens a virtual forum for music scholars. To be held during the spring and summer 2020, the virtual forum provides an opportunity to give existing presentations, especially those planned for the symposium or new presentations. The virtual forum will be implemented in three parts as follows:

Existing presentations– 7.5.2020

Live-presentations – 20.5.2020. The deadline for abstract submission is May 12, 2020.

New and experimental projects– August 2020. The deadline for abstract submission is August 1, 2020.

We invite proposals for textual and audiovisual presentations as well as experimental projects that deploy, for example, comics or computer games. Also recognizing that music researchers and their families might face various challenges during the coronavirus crisis, we encourage the publication of, for example, music research projects produced in collaboration with children, as well as presentations on methodological issues and other current topics.

Registration form: https://forms.gle/NtJcvkypmjMB58Q57

Best regards

Nina Öhman & Henri Pitkänen

For more information: nina.ohman@helsinki.fi and henri.pitkanen@helsinki.fi