Dockor, dockor och dockor (6.2.2013)

Den första gången i Nordsjö berättade Daisy att hon har cirka 60 dockor. Hon lovade att visa dem för mig och Enni. I den här onsdagen inbjudade Daisy oss hos henne. Daisy flyttade till Cecilia år 2008. Hon hade mysig bostad på andra våningen. I bostaden fanns det kök, vardagsrum och toalett.

Daisy hade så många ljuva dockor! Min favorit var en liten flicka som sov. Hon hade ljusröd klänning och brunt hår. Hon var liksom ett levande barn! Jag gillade också en kinesisk pojke. Han hade riktigt kort hår och silketyger. Han var även tung eftersom hans kropp var keramisk. Dessutom hade Daisy en flicka med lång, vit dopklänning och spetshatt. Hon var Daisys första docka. Daisy själv gillade en pojke som hade golftyger: rutiga byxor och mössa, vit skjorta, grön väst och röd ruset. Hans ansikte var så roligt! Pojken hade till och med golfväska. Den hade gjort av Daisys gamla glasögonslåda. Men Daisys favorit var en barndocka med gula tyger. Jag tyckte även att hon var nätt. Daisy sade: ”Den här är min älskling” och tog den till sin famn liksom en mamma.

Daisy hade också barbiedockor. Det fanns brudpar och gästerna ovanpå skåpet! Bruden hade fin, vit klänning och slöja. Fästmannen hade mörk dräkt. Varje gäst hade vacker klänning eller dräkt. Daisy hade gjort till och med väskor och hattar till dem. I arbetsinstitut har Daisy lärt att göra dockor. Hon sade att göra en docka tar flera veckor. ”Det är inte så svårt, men du måste vara intressant”, sade hon.

Jag älskar Daisys dockor!

Laura

One thought on “Dockor, dockor och dockor (6.2.2013)