Under tre veckor

Jag har haft problemer med min telefon och jag har inte kunnat sticka in fotografena. Hoppas att de ska komma nu till den här bloggartikeln.

Vi har träffat varandra med onsdagsgruppen för många veckor nu. Jag Erik och Janica har lärat känna varandra och vi har haft många interesanta diskuteringar.

Erik bor nu i Nordsjö men han har bott i Borgå och i olika adresser i Eira. Han har varit i skolan för tio år och sen har han bara jobbat hela livet. Eller har han någåt studerat – flickor. Vi skrattade med Janica när Erik sade det. Erik fått hans dotter när han var ungefär 30 år. Has dotter visiterar Erik då och då.

En gång tog Janica hennes Sello med sig och vi sjöng olika psalmer och sen Janica spelade några låter till alla. Det var så vackert. Jag tror att alla tyckte jätte mycket om hennes sellospelande.

Sen nästa gång talade vi om att resa. Erik har reat till Sverige och hans släktingar har flyttat till Amerika. Bertel, Kaisa och Aino hade frågesport och vår gruppe (Erik, Janica och jag) var dålig. Vi bekom inte monga poänger.

Sista gången talade vi om sommaren. Det var roligt att vara tillsammans med hela gruppen. Erik ska ha mycket fritid i sommaren och Janica ska ha hennes första barn. Lycka till!

Anna-Sofia