Bättre senare än…

Hej, jag tänkte att jag laddade de här blogskrivningrna före en periodsvecka men det ser ut att jag inte ändå gjorde det. Nå, hoppas att det gör ingenting att de här skrivningarna kommer kanske lite sent.

Bättre för mycket än för litet, liksom min mormor brukar säga, så här har jag igen två mötelse i en blog.

20.2.

Som först diskuterade en liten stund med Berit, men sedan hade Kaisa och Aino ordnat oss en frågesport. Dem frågade oss några ganska svåra frågor, till exempel om påve och finska presidenter. I vår grupp vi alla visste (eller gissade) någonting av varje fråga, så vi fick ganska bra poänger. Jag och Nina var tvungna att gå bort genast efter mötte, så vi hann inte fika med seniorer och studenter. Fast det smakade vi havrekex med choklad som Enni och Laura hade bakat, och dom smakade jättebra.

27.2.

Den här gången diskuterade vi alla, seniorer, Ann-Sofi, Marjatta och studenter, i en stor grupp i mötelserummet, och inte i små grupper som vi brukar göra. Det fungerade också bra, eftersom vi tillsammans försökte avlösa gåtor som till exempel Berit ställde oss. En av gåtor hade jag hört i förhand, men en visste ingen av oss. Den gällde om en hake, som inte finns nuförtiden i dörrarna, men i gammaldags det var ett vanligt sätt att locka dörrar. Innan Berit ställde gåtan sade hon att pojkarna inte får nu tänka smutsiga tankar när de hör den här gåvan. 😉 I den stora gruppen diskuterade vi också om vad  som var och en av oss ska göra på sommar. Vi studenter berättade också att var som ska vi sommarjobba. Många av oss ska vara en sommarteolog på två eller mera konfirmationsläger.  Tiden gick snabbt och vi inte hade mycket tid att diskutera med Berit, men hon sade att hon har några texter som hon ska visa oss när vi träffas nästa gång. Vi ses nästa gång efter en periodvecka!