Neljännen periodin opetusta (2020)

Uutena tämän vuoden neljännen periodin opetuksessa alkavat maisteriohjelman temaattiset verkkokurssit. Kursseja tarjotaan Avoimen yliopiston kautta kaikille, mutta Teologisen tiedekunnan tutkinto-opiskelijat voivat voivat osallistua niihin maksutta ja ne korvaavat vastaavat tutkinnon temaattisen kurssit.

Temaattiset kurssit

Avoimen kautta verkkokurssina tarjolla ovat Kontekstuaalinen teologia ja Kaupungistuminen, uskonto ja sosiaaliset ongelmat . Verkkokursseihin kuuluu myös englanninkielinen Luther’s Theology. Kontekstuaalinen teologia on tarjolla myös luentokurssina ja luentokursseista löytyy myös Kirkkojen yhteistoiminta ja ekumeeninen liike.

Oppiaineiden kurssit

Eksegetiikka

Eksegetiikan osasto tarjoaa tekstikurssia Gnostilaisuus, juutalaiskristillisyys ja apokryfiset evankeliumit: Johanneksen teot Vanhan testamentin puolella pureudutaan ajankohtaiseen teemaan kurssilla Ympäristökysymyksiä Vanhassa testamentissa.

Kirkkohistoria

Kirkkohistorian opinnoista löytyy varhaiskirkon tutkimusta: Prayer and Worship in the Early Church Näistä hypätään omaan aikaamme ja tiedekuntaamme kurssilla Teologinen tiedekunta ja yhteiskunnallinen vuorovaikutus toisesta maailmansodasta EU-aikaan.

Uskontotiede

Ajankohtaisuutta riittää uskontotieteen kurssilla Teknologiausko ja ilmastonmuutos.

ICE (Religion, Conflict and Dialogue -linja)

Muistakaa myös englanninkielisen maisteriohjelman opetus:

Negotiation – How to Resolve, Manage and Reconcile Conflicts

Religion and Society

Näille kursseille pääsee, jos tilaa on, etusija on ICE-maisteriohjelman opiskelijoille.