Syksyn 2010 toimintaa

Viime perjantain aamuklubissa keskustelimme tukiverkoston syksystä. Kertaukseksi ja muistutukseksi syksyn tapahtumia kalenteriin laitettavaksi, ja osallistumaan valmistautumiseksi ;)

Aamuklubeja sovimme syyskuun lisäksi marras- ja joulukuulle: 19.11. Avoimeen ja 17.12. klo 13-15 Viikkiin (päivitys 19.10.: paikka muuttuu ja aika on tod.näk. 12-16).

Tukiverkoston retki suuntaa Verkkoja kokemaan Turkuun. Lisätietoja tulee sähköpostitse, kunhan ehdimme niitä tuottaa. Verkkoja kokemaan otamme mukaan myös uutukaisen Tukiverkosto-posterin, jota ei vielä ole olemassa. Ken sitä innostuu kanssamme suunnittelemaan, tervetuloa mukaan!

Samihan kertoi aamuklubissa videoviestinnän kuulumisia, mihin liittyen tulee myös koulutusta loppusyksylle. Ajatuksena on ensin käsitellä laitteisto, kunhan sitä saadaan hieman lisää hankittua, ja sitten hyviä käytäntöjä kokousten valmisteluun ja ajaksi. Näitä ideoita toivottiin kerättäväksi dokumentoituna yhteen paikkaan; olisiko videoviestinnän blogi, AC-tukiblogi vai ehkä uusi wikialue hyvä paikka? Koulutuksen ajankohta tarkentuu kun laitteiston valmistuminen selviää.

Konfabulaariin ideoitiin gadget-fabua, joka voisi olla kestoltaan reilu, esim. tunnin, sisältäen useita hyvin lyhyitä esittelyjä. Pieni porukka ehti jo jatko-ideoidakin (mainiota :) fabua etherpadissa, ja lisäsin fabun heti Konfabulaarin ohjelmaan. Tämä siis 28.10. ja tähänkin toivon runsaasti tukiverkostolaisia osallistumaan!