Kategoriat

Geoinformatiikan menetelmät 1 – Loppusanat

Blogi on nyt valmis!

Kyllähän tässä loppujen lopuksi kävi sitten ihan perinteisesti, eli ensin tehtävää tarpeeksi välteltyäni se tuntuikin ihan kivalta kun pakko ajoi tekemään ja pääsi vauhtiin. Onneksi olin kuitenkin useamman päivän varannut blogitekstien tekoon, niin saatoin tehdä edes näennäisesti huolellista työtä. On se vaan ihmeellistä, etten vielä yliopistoonkaan mennessä ole oppinut yksinkertaista ajoissa toimeen tarttumista.

Kurssi oli oikeastaan aika mukava. Perinteisen pänttäämisen sijaan oli ihan kiva päästä välillä tekemään jotain konkreettista ja käyttämään omaa luovuuttaan. Oli myös mukava lukea toisten blogeja ja löytää niitä piilossa pysytteleviä kohtalotovereita, jotka eivät myöskään usko omiin kykyihinsä. Toisaalta oli myös kiva seurata heitä, jotka tekivät kurssia täysillä panostaen. Siinä oppii yllättävällä tavalla, kun lukee toisten oivalluksia. Blogin tekeminen kurssisuorituksena oli myös siitä hyvä, että mitään suurta yksittäistä lopputyötä ei ollut ja blogeja pääsi muokkailemaan vielä jälkikäteen. Tekisin mielelläni enemmänkin kurssisuorituksia näin.

Myönnettäköön, että oli se vähän raskasta ajatella, että joka viikko olisi oikeasti pitänyt sen neljän tunnin zoomailun jälkeen vielä tehdä kaikki itsenäisesti uudestaan blogipostausta varten. Panostin enemmän muihin kursseihin ja jätin tämän kurssin tehtävät aika vähäiselle työpanokselle siinä periodin aikana. Onneksi tämä blogin valmistumisen deadline oli reilusti periodin päättymisen jälkeen niin tässä keskesi palautumaan muista hommista ennen näihin tarttumista.

Loppufiilis on hyvä. Koen oppineeni jotain, vaikken kaikkea, mutta uskon silti, että tämä oli nyt tässä ja ensi vuonna samaan aikaan olen tekemässä muita kursseja.

Maria kiittää, kumartaa ja kuittaa.