#Metoo, valta, tasa-arvo ja työhyvinvointi. Miten käytännön muutos tehdään?

Think Lounge, Tiedekulma Yliopistonkatu 4, 2. kerros, tiistaina 10.12. kello 16–18

1) Taide- ja kulttuuriala: asenteista käytäntöjen muuttamiseen – Sari Karttunen ja Anna Anttila (Cupore)

2) Seksuaalinen häirintä aina vallankäyttöä? – Päivi Salmesvuori (Helsingin tutkijanaiset ry)

3) Työhyvinvoinnin ja tasa-arvon edistäminen käytännössä Kumpulan kampus:
Code of Conduct – Eija Tuominen (Mat. Lu. Tdk, fysiikka)
Seksuaalisen häirinnän estäminen -koulutus – Hanna Vehkamäki (Mat. Lu. Tdk, INAR)

Helsingin tutkijanaiset ry teki 2018 kyselyn ”Seksuaalinen häirintä akateemisessa maailmassa”. Se osoitti, että häirintä on vakava opiskelu- ja työhyvinvoinnin este akateemisessa maailmassa. CUPORE eli kulttuuripoliittinen tutkimuskeskus julkaisi 2019 selvityksen “Tyttöhän soittaa kuin mies. Kuinka vahvistaa
taide- ja kulttuurialan tasa-arvoa ja työhyvinvointia” (Anna Anttila). Kumpulan kampuksella on ryhdytty aktiivisesti parantamaan tilannetta. Tilaisuudessa tuodaan esiin käytännön toimenpiteitä.

Tervetuloa keskustelemaan miten tehdä työpaikka paremmaksi!