Hy­bri­di­tur­val­li­suu­den Stu­dia Ge­ne­ra­lia: Ener­gia asee­na luento, Jyväskylän yliopisto

Today, on 21st of January, Veli-Pekka Tynkkynen will give a lecture at the University of Jyväskylä at their Hybridivaikuttaminen (Hybrid Operations) lecture series. The title of Professor Tynkkynen’s lecture is “Energia aseena” (Energy as a weapon). The event starts at 16:00 at Agora Auditorio 2 (Mattilanniemi 2).

Luento tarkastelee EU:n ja Venäjän energiakauppaa materia- ja rahavirtojen vaikuttavuuksien kautta. Erityinen huomio kiinnitetään sekä energiainfrastruktuurin kautta avautuvaan rajoittavaan vallankäyttöön (kova ‘energia-ase’) että energiavirtojen ja -talouden kautta ylläpidettävään mahdollistavaan vallankäyttöön (pehmeä ‘energia-ase’). Suomen energiakauppa ja -yhteistyö Venäjän kanssa ansaitsee oman osionsa.

More information on the event can be found online here.