Tilaisuus vaikuttaa koko yliopiston kestävyyskurssin kehittämiseen!

Liity mukaan kurssikehittämiseen! Huhti- ja toukokuussa järjestetään neljä samansisältöistä kurssin kehittämistyöpajaa.

Helsingin yliopistolle suunnitellaan kaikkien opiskelijoiden yhteistä kevätlukukaudella 2021 pilotoitavaa kestävyyskurssia. HELSUS ja HYPE järjestävät huhti-toukokuussa osana kestävyyskurssin kehittämisprojektia kaikille avoimia monialaisia kehitystyöpajoja.

Työpajat ovat avoimia kaikille henkilökunnan jäsenille tieteenalasta riippumatta.

Työpajojen ajankohdat ovat (Työpajat samansisältöiset):

• Ma 27.4.2020 klo 9:00-11:00 (suomenkielinen työpaja)
• Ti 28.4.2020 klo 9:00-11:00 (englanninkielinen työpaja)
• Ke 6.5.2020 klo 13:00-15:00 (suomenkielinen työpaja)
• Ti 12.5.2020 klo 13:00-15:00 (englanninkielinen työpaja)

Työpajoissa kartoitetaan yliopistoyhteisön näkemyksiä siitä, millaisia tietoja ja taitoja Helsingin yliopistosta valmistuneella opiskelijalla tulisi olla kestävyydestä. Teemme työpajassa ehdotuksia oppimistavoitteisiin sekä ydinsisältöihin Helsingin yliopiston yhteiselle kestävän kehityksen kurssille. Toivotamme kaikki kurssin kehittämisestä kiinnostuneet tervetulleeksi työpajoihin. Ne ovat erinomainen tilaisuus päästä vaikuttamaan kurssin oppimistavoitteiden ja ydinsisältöjen suunnittelemiseen.

Ilmoittaudu johonkin työpajoista klikkaamalla tästä. Kaikki työpajat ovat samansisältöisiä. Pyydämme myös ilmoittautumisen yhteydessä kertomaan, voidaanko työpaja nauhoittaa tutkimuskäyttöön.

Työpajoissa käytetään Zoom-videopalvelua ja työpaja-alueelle voi liittyä verkkolinkin kautta tai ilmoittautumisen jälkeen lähetettävästä kalenterikutsusta.

Suosittelemme työpajaan osallistumista tietokoneella verkkolinkin kautta, mutta jos käytät puhelinta tai tablettia, voit liittyä mukaan Zoom-applikaatiolla (meeting ID: 660-0324-1136)

Täällä voit tutustua halutessasi ennakkoon työpajamateriaaleihin.

Työpajassa käsiteltävät aiheet:

• Lyhyt alustus: Miten Helsingin yliopiston kestävyyskurssin suunnittelu etenee keväällä 2020? Mitä kestävyydellä tarkoitetaan? Esimerkkejä kestävyysopetuksesta.
• Tieto- ja taitotavoitteiden ideointi yliopiston yhteiselle kestävyyskurssille
• Ideoiden jatkojalostaminen: Mitkä voisivat olla kestävyyskurssin tärkeimmät osaamistavoitteet ja ydinsisällöt?
• Ehdotusten esittely ja arviointi ryhmittäin

Lisätietoja:
Rami Ratvio, yliopisto-opettaja, FT, HYPE & HELSUS