Kuinka ilmoittautua SISUssa SUST-001 Kestävyyskurssille?/How to register to the SUST-001 Sustainability course in SISU?

In English below

Kestävyyskurssin ilmoittautuminen periodille II on nyt auki! Tästä pääset Studies sivulle, josta löydät linkin ilmoittautumiseen .

Helsingin yliopisto on ottanut käyttöön uuden Sisu järjestelmän, jonka kautta opintojen suunnitelu ja kurssi-ilmoittautuminen hoidetaan jatkossa. Koska kestävyyskurssi on vapaavalintainen kurssi, se ei löydy automaattisesti kenenkään opintosuunnitelmasta. Haluamme tarjota ohjeet kurssin lisäämiseksi ensisijaiseen opintosuunnitelmaan ja ilmoittautumiseen.

1. Mene sisussa ensisijaiseen opintosuunnitelmaasi ja klikkaa sitä moduulia, johon haluat sijoittaa kestävyyskurssin. (esim. vapaa valintaiset opinnot/muut opinnot)
  2. Valitse hakusarake “lisää suunnitelmaan” ja etsi SUST-001. Klikkaamalla hakutulosta kurssi lisätään suunnitelmaasi.
  3. Seuraavaksi valitaan suoritustapa. Klikkaa auki kurssiesite painamalla kurssia suunnitelmassasi.
  4. Tarkista kurssin nimen alla olevasta valikosta, että sinulla on valittuna vuosien 21–22, 22–23 toteutus. Vaihda vuosi tarvittaessa.
  5. Valitse kurssiesitteestä välilehti suoritustapa ja valitse tapa yksi. Huomioithan, että perustutkinto opiskelijana valitset tämän tavan, etkä esimerkiksi avoimen yliopiston tapaa. Vahvista valinta painamalla vihreää “Valitse tämä tapa”-painiketta sivun keskellä.
  6.  Edellisen valinnan jälkeen oikean reunan ”valitse” -painike muuttuu siniseksi, painamalla sitä vahvistat tavan ”osallistuminen opetukseen”. Seuraavana ilmoittautuminen.
  7. Sivun yläreunaan pitäisi ilmestyä banneri, josta voit siirtyä ilmoittautumiseen. Jos banneri ei ilmesty pääset samaan paikkaan Sisun päävalikon opintokalenterista.
  8. Kurssi pitäisi löytyä “ilmoittautuminen ja opetus” valikosta. Paina “Ilmoittaudu”
  9. Sen jälkeen avautuvassa ikkunassa paina “vahvista”. Jos kurssi on ensisijaisessa opintosuunnitelmassasi ja kurssilla on tilaa sinut hyväksytään kurssille automaattisesti.
  10. Hienoa! Olet nyt onnistuneesti ilmoittautunut kestävyyskurssille. Tervetuloa!

Enrolment for the Sustainability course for period II is open now! From studies page you can find the link to the enrolment and more info about the course.

The University of Helsinki has rolled out a new SISU system for study planning and course enrolment. Since the Sustainability course is optional it is not included anyone’s study plan by default. Because of that, we want to provide you with a step by step guide on how to add the course to your primary study plan and enrol successfully.

1. Go to your primary study plan and choose the module in which you want to include the Sustainability course. (For example, other studies)
  2. Choose search tool” add to the plan” and search SUST-001. By clicking the search result the course will be added to your plan automatically
  3. Next you need to choose the completion method. Press the name of the course in your study plan and the course info will open.
  4. Check that you have the right academic year selected if not change it to 2021-2022, 2022-2023.
  5. Go to the page” Completion Methods” and chose “Method 1”. Please note: do not choose the open university method if youre student in University of Helsinki. Then confirm the method by choosing the green button saying “select this completion method”
  6. After the latest step ”select” button in the right will change its colour to blue and by choosing it you confirm the teaching in the method.
  7. After these two confirmations a blue banner should appear at the top of the screen including the link to enrolment. If not, you can always go to the same place by choosing “study calendar” from SISU main menubar.
  8. You should be able to find the course from the enrolment menu, if so click “enrol”.
  9. After that new enrolment window opens. Choose “confirm”. If the course is in your primary study plan and there is spaces left you will be automatically added to the course.
  10. Great! You have now successfully added the Sustainability course to your  study plan and enrolled. Welcome to the course!