Käytännön opettajakoulutus käynnistyi 13. kerran

Yhteensä 23 sosiaalityöntekijää pääkaupunkiseudun ja muista Uudenmaan kunnista sekä HUS:sta aloitti elokuussa uudistetun, kahtena moduulina järjestettävän käytännön opettajakoulutuksen.

Koulutus tarjoaa sosiaalityöntekijöille mahdollisuuden saada ajankohtaista täydennyskoulutusta ja syventyä opiskelijan ohjaukseen sosiaalityön opintojen Ammatilliset valmiudet -opintojaksolla, joka on pisin (200 h) sosiaalityön opintojen viidestä käytännön opiskelujaksosta. Sosiaalityön toimipaikoissa opiskelu tarjoaa opiskelijoille autenttisen oppimisympäristön oppia asiakastyötä tutkivalla otteella yhdessä käytännön opettajan kanssa tavoitteellisesti käytäntöä ja teoriaa yhdistäen ja edistää parhaimmillaan yhteistä tiedonmuodostusta. Käytännönopettajien koulutuksen vastuuopettajina toimivat yliopistonlehtori Ritva Poikela ja kehittämispäällikkö Laura Yliruka.

Koulutukseen sisältyy Helsingin yliopiston sosiaalityön opiskelijan ohjaus Ammatilliset valmiudet -opintojaksolla 30.10.2014 – 22.1.2015. Opiskelijat ovat 200 h sosiaalityön toimipaikoissa oppimassa asiakastyötä käytännön ja teoreettisen tiedon vuorovaikutuksessa.