Ohjeita blogitehtävän suorittamiseen

Blogia varten kurssilaiset jakautuvat ryhmiin maanantaina 17.9. Jokainen ryhmä julkaisee kurssin aikana yhden kurssin luentoaiheiseen liittyvän tekstin sillä viikolla, kun asiaan johdatteleva luento on. Lisäksi perustimme ryhmiä, joiden aihe on vapaa, toki kurssin aiheeseen liittyvä ja julkaisuajankohta sovittavissa. Muut kurssilaiset kommentoivat blogijulkaisua ja osallistuvat aktiivisesti keskusteluun kurssin aikana.

Kurssin lopuksi ryhmät palauttavat vapaamuotoisen raportin työskentelystään.Raportista tulee käydä ilmi, miten ryhmä työsti blogikirjoitustaa, miten ryhmän jäsenten roolit ja vastuut jakautuivat sekä miten kukin jäsen otti osaa blogikeskusteluun kurssin aikana.

Ryhmät aiheineen:

Ryhmä 1. Ravitsemus ja terveysväiteasetus (Luento 24.9.)

Ryhmä 2. Terveysväite: tuote-esimerkkejä (Luento 1.10.)

Ryhmä 3. Terveysväitteitä vitamiineista ja mineraaleista (Luento 8.10.)

Ryhmä 4. Lipidit terveysvaikutteisten elintarvikkeiden ainesosina (Luento 15.10)

Ryhmä 5. Kuitu ja muut hiilihydraatit terveysvaikutteisten elintarvikkeiden ainesosina (Luento 29.10.)

Ryhmä 6. Proteiinit ja peptidit terveysvaikutteisten elintarvikkeiden ainesosina (Luento 5.11.)

Ryhmä 7. Kasviperäiset antioksidantit ja muut bioaktiiviset aineet terveysvaikutteisten elintarvikkeiden ainesosina

Ryhmä 8. Probiootit terveysvaikutteisten elintarvikkeiden ainesosina

Ryhmä 9. Aihe vapaa

Ryhmä 10. Aihe vapaa

Ryhmä 11. Ylläpitoryhmä

Jos et pääse paikalle maanantaina 17.9. laita opettajalle sähköpostilla toiveesi ryhmästä.

Blogipostauksien tyyli ja näkökulma ja pituus on vapaa, jokainen ryhmä voi muokata siitä omanlaisensa. Toivottavasti saamme ajatuksia herättäviä, kommentointiin innostavia, provosoiviakin julkaisuja sekä aktiivista keskustelua niiden ympärillä.

Blogin vaikutus arvosanaan:

Ryhmien palauttamien raporttien perusteella (osallistuminen blogitekstin tekoon ja vähintään kahden muun ryhmän julkaisun kommentointi) menestyksekkäästi tehty tehtävä nostaa tenttiarvosanaa yhdellä numerolla (1->2, 3->4).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *