KUBA – Korea University Buddy Association

Tiesin kauan, että haluan Koreaan vaihtoon, mutta mietin pitkään yliopiston valintaa. Lopulta päädyin Korea University:yn koska kuulin, että sen vaihtaritoiminta on parasta. Voin itse vain yhtyä tähän. Myös muista yliopistoista kuulleena, KU:n vaihtarijärjestö on omaa luokkaansa. Enkä tiedä mikä olisi tärkeämpää vaihdossa kuin se, että saa oman porukan ja yhteisön johon kuuluu. Sitä KUBA on ollut minulle – vaihdon aikainen perhe, johon voi luottaa ja tukeutua ja jonka kanssa on helppo viettää aikaa ja luoda ikimuistoisia muistoja.

KUBA:an kuuluvat automaattisesti kaikki KU:hun tulevat vaihtarit, jotka jaetaan 8 KUBA-ryhmään ja joille jokaiselle osoitetaan ryhmässä oma buddy. Oma buddy ottaa yhteyttä jo ennen lukukauden alkua ja kirjaimellisesti pitää sinusta huolta täällä ollessa. Jokaisella ryhmällä on johtaja, nimi, logo ja omat korealaiset buddyt. Nämä buddyt ovat vastassa jo lentokentällä ja vievät sinut uuden kotisi ovelle asti. Siitä lähtien heiltä voi aina kysyä apua, tai seuraa.

Jokainen ryhmä tapaa automaattisesti kolme kertaa viikossa ja tapaamisiin voi aina mennä, jos haluaa. Alkuviikosta käydään yhdessä lounaalla, yleensä torstaisin mennään päivälliselle ja juomaan ja lauantaina tehdään iltapäivällä Soulissa hauskoja aktiviteettejä. Lisäksi KUBA järjestää bileitä ja tapahtumia muutaman kerran lukukaudessa kaikille KUBA-ryhmille.

Suosittelen vahvasti KUBA:an osallistumista! Olen saanut täällä kaikki kaverit KUBA:n kautta ja paljon unohtumattomia muistoja KUBA:n parissa. Korealaiset ovat yleensä hiukan ujoja puhumaan englantia ja tutustumaan uusiin ihmisiin, joten KUBA on myös paras paikka tavata paikallisia. Korealaiset KUBA:ssakin saattavat olla ujoja aluksi, mutta he oikeasti haluavat puhua teille englantia ja tutustua, siksi hekin ovat KUBA:an liittyneet.

Eniten ennen vaihtoon lähtöä pelotti, että jään yksin, mutta KUBA:n ansiosta kukaan, joka sitä ei halua ei jää yksin KU:ssa. KUBA:n tapaamisiin on niin matala kynnys mennä ja siellä on aina uusia naamoja mukana.

Yksi asia, jonka olen täällä oppinut on, että ihmiset tekevät paikan ja ilman KUBA Soul ei tuntuisi nyt kodilta!