Helsingin normaalilyseon Oppiva yhteisö -tapahtumassa opetusharjoittelijat olivat järjestäneet mitä erilaisimpia työpajoja peruskoululaisten ja lukiolaisten iloksi. Työpajoja oli kaikenlaisia aina stailauksesta teatteriin ja katutaiteesta korusuunnitteluun. Viimeisimpiä tunnelmia työpajoista:

hengailupaikkaKUva

Koulun käytävillä ei ketään

Kmarket tutkimus

Digipajalaiset tekivät gallupin kauppojen paremmuudesta. Kuvassa ei ole kisan voittaja

Katutaidetta á la Streetart-työpajalaiset

Kaikki eivät olleet päivästä aivan yhtä innoissaan:

”Tää on just tämmönen tää päivä. Hoetaan semmosia sanoja kuin innovaatio ja spontaanius, ja luullaan asioiden muuttuvan niitä sanoja hokemalla.”

-omasta pajastaan eksynyt opiskelija

Kampin kauppakeskus

Oppiva yhteisö -päivänä lähdettiin koulusta maailmalle, muun muassa Kamppiin, jossa digiryhmä kyseli ohikulkijoiden mielipidettä Donald Trumpista

Some-työpaja: Mitä et oppinut koulussa?

Some-työpaja: Mitä et oppinut koulussa? Tehtävänä oli oppia jotain uutta esimerkiksi ohikulkijoilta, kuvata kohtaus ja editoida se lopuksi luokassa.

Oppiva yhteisö -päivän kuvista ja teksteistä vastaavat koulun Veikko-lehden toimittajat ja lehtityöpajan osallistujat.