Tutkimus

Tutkijatohtorina Helsingin yliopiston Kuluttajatutkimuskeskuksessa 1.10.2018-14.4.2020.

Apurahatutkijana Alkoholitutkimussäätiön rahoittamassa Yksityinen rahapelaaminen ja laiton rahapelien järjestäminen Suomessa 1950-luvulta nykypäivään -hankkeessa 1.1.-30.9.2018. 

Apurahatutkijana Alkoholitutkimussäätiön rahoittamassa Suurten ikäluokkien (ongelma)rahapelaminen: ikääntyminen, luokkaerot ja historiallinen muutos -hankkeessa  vuosina 2016-2017. Projekti on yhteistyöhanke VTM Maria Heiskasen kanssa.

Tutkimuksessa tarkastellaan suurten ikäluokkien rahapelaamista Suomessa. Ryhmähaastatteluilla toteutettavan tutkimuksen tavoitteena on tutkia suurten ikäluokkien rahapelaamisen käytäntöjä, kulttuureja, pelaamiselle annettuja merkityksiä sekä ongelmapelaamiselle altistavia riskejä ja siltä suojaavia tekijöitä tässä ryhmässä. Tämän yhden, erityisen sukupolven rahapelaamista lähestytään tarkemmin yhteiskuntaluokan, sukupuolen ja ikääntymisen lähtökohdista. Lisäksi tarkastellaan sitä muutosta, jonka suuret ikäluokat suomalaisessa rahapelikulttuurissa tunnistavat. Teoreettisina lähtökohtina tutkimuksessa toimivat Pierre Bourdieun ja Beverley Skeggsin teoriat luokasta, koulutuksesta ja sukupuolesta. Metodologinen lähtökohta on intersektionaalinen, ja näin ollen luokka, ikä, sukupolvi ja sukupuoli otetaan huomioon toisensa leikkaavina ulottuvuuksina.

Suuret ikäluokat määritellään tässä tutkimuksessa vuosina 1945–1955 syntyneiksi, eli ei vain suurimpina kohortteina vaan laajemmin ja kulttuurisesti yhtenäisenä ryhmänä. Tutkimuksessa toteutetaan kuusi ryhmähaastattelua (yhteensä 36 haastateltavaa), joista kolmeen ryhmään rekrytoidaan matalamman koulutuksen suorittaneita ja kolmeen korkeammin koulutettuja. Tämän jaon avulla tarkastellaan rahapelaamista luokkanäkökulmasta painottaen ryhmien välillä ilmeneviä eroja ja yhtäläisyyksiä rahapelikulttuurissa ja pelaamisen käytännöissä. Aineisto analysoidaan laadullisella sisällönanalyysillä.

Tutkimuksen tulokset tuottavat arvokasta lisätietoa tämän suuren, ikääntyvän sukupolven rahapelaamisesta, ongelmapelaamisen riskin tunnistamisesta ja liiallisen pelaamisen ehkäisystä. Lisäksi yhden sukupolven kautta on mahdollista tutkia rahapelaamisessa erityisesti kiinnostavaa luokkanäkökulmaa: eroavatko eri koulutustason saaneiden käsitykset ja rahapelikäytännöt toisistaan? Hanke on kahden eri Helsingin ylipiston oppiaineen (talous- ja sosiaalihistorian ja yhteiskuntapolitiikan) tutkijan yhteistutkimushanke. Tutkimushankkeen tuloksina julkaistaan kaksi vertaisarvioitua artikkelia (toinen kotimaisessa ja toinen kansainvälisessä lehdessä). Lisäksi tutkimusta esitellään vähintään kahdessa tutkijaseminaarissa koti- ja ulkomailla.

 

 

7,247 thoughts on “Tutkimus

  1. Right here is the perfect web site for everyone who really wants to understand this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that’s been discussed for many years. Excellent stuff, just great.

  2. Can I simply say what a relief to find somebody who actually knows what theyre talking about on the internet. You positively know tips on how to bring a problem to gentle and make it important. Extra folks must learn this and perceive this side of the story. I cant imagine youre not more in style since you undoubtedly have the gift.

  3. Great ? I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all the tabs and related info ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

  4. It?s actually a cool and useful piece of info. I am glad that you shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  5. Usually I don’t read article on blogs, but I wish to say that this write-up very compelled me to check out and do so! Your writing style has been surprised me. Thank you, very great article.

  6. you’re in point of fact a excellent webmaster. The web site loading speed is amazing. It seems that you’re doing any unique trick. Also, The contents are masterpiece. you have done a wonderful task in this topic!

  7. Лендинг-пейдж — это одностраничный сайт, предназначенный для рекламы и продажи товаров или услуг, а также для сбора контактных данных потенциальных клиентов. Вот несколько причин, почему лендинг-пейдж важен для бизнеса:
    Увеличение узнаваемости компании. Лендинг-пейдж позволяет представить компанию и её продукты или услуги в выгодном свете, что способствует росту узнаваемости бренда.
    Повышение продаж. Заказать лендинг можно здесь – 1landingpage.ru Одностраничные сайты позволяют сосредоточиться на конкретных предложениях и акциях, что повышает вероятность совершения покупки.
    Оптимизация SEO-показателей. Лендинг-пейдж создаются с учётом ключевых слов и фраз, что улучшает позиции сайта в результатах поиска и привлекает больше целевых посетителей.
    Привлечение новой аудитории. Одностраничные сайты могут использоваться для продвижения новых продуктов или услуг, а также для привлечения внимания к определённым кампаниям или акциям.
    Расширение клиентской базы. Лендинг-пейдж собирают контактные данные потенциальных клиентов, что позволяет компании поддерживать связь с ними и предлагать дополнительные услуги или товары.
    Простота генерации лидов. Лендинг-пейдж предоставляют краткую и понятную информацию о продуктах или услугах, что облегчает процесс принятия решения для потенциальных клиентов.
    Сбор персональных данных. Лендинг-пейдж позволяют собирать информацию о потенциальных клиентах, такую как email-адрес, имя и контактные данные, что помогает компании лучше понимать свою аудиторию и предоставлять более персонализированные услуги.
    Улучшение поискового трафика. Лендинг-пейдж создаются с учётом определённых поисковых запросов, что позволяет привлекать больше целевых посетителей на сайт.
    Эффективное продвижение новой продукции. Лендинг-пейдж можно использовать для продвижения новых товаров или услуг, что позволяет привлечь внимание потенциальных клиентов и стимулировать их к покупке.
    Лёгкий процесс принятия решений. Лендинг-пейдж содержат только самую необходимую информацию, что упрощает процесс принятия решения для потенциальных клиентов.
    В целом, лендинг-пейдж являются мощным инструментом для продвижения бизнеса, увеличения продаж и привлечения новых клиентов.
    Заказать лендинг

  8. I like what you guys are usually up too. This kind of clever work and coverage! Keep up the terrific works guys I’ve incorporated you guys to blogroll.

  9. I was wondering if you ever thought of changing the layout of your blog? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or 2 images. Maybe you could space it out better?

  10. I’m extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one nowadays..

  11. My brother recommended I might like this website. He was entirely right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *