Brittiyliopistoilta uusi MOOC-yritys

Kaksitoista brittiyliopistoa yhdistivät resurssinsa ja alkavat ensi vuonna tarjoamaan massiivisia avoimia verkkokursseja, eli MOOCeja, yhteisen yrityksen kautta. Yritys kantaa nimeä FutureLearn Ltd ja sitä voidaan pitää erittäin tervetulleena lisänä muuten Pohjois-Amerikkalaisten hallitsemille “MOOC-markkinoille”. Ja toisaalta, kun taustalla on Open Universityn kaltaisia verkko-opetuksen konkareita, sopii näiltä MOOCeilta odottaa korkeatasoisen sisällön ohella myös pedagogisesti kehittyneitä ratkaisuja.

EDIT: Tässä vielä linkki Inside HigherEd:n artikkeliin jossa eritellään hyvin tämän hetken “MOOC-markkinoita” globaalista ja eurooppalaisesta näkökulmasta.

One thought on “Brittiyliopistoilta uusi MOOC-yritys”

1. OU-sisäpiiriläiset spekuloivat Moodlen foorumeilla, että kyseessä tulisi olemaan Moodle-pohjainen järjestelmä. Mielenkiintoista tosiaan nähdä, minkälaisiin pedagogisiin toteutuksiin siellä päädytään.

Comments are closed.