Tiedekulman live stream: Tieteen rooli koronakriisissä

21.9. klo 17–19
Tiedekulman live stream
Tieteen ja päätöksenteon asiantuntijat kohtaavat.

Tieteessä tapahtuu -lehti (12.11.2020) on julkaissut tapahtuman puhujien lyhyet artikkelit “Tieteenalat dialogissa” -osiossaan.

Keskustelussa mukana:

Mirjam Kalland, COVID19-tiedepaneeli
Jaakko Kuorikoski, Helsingin yliopisto
Jaakko Kuosmanen, Suomalainen Tiedeakatemia
Mika Salminen, THL
PJ Uskali Mäki, Helsingin yliopisto
Lyhyesti videoyhteydellä mukana myös Erik Angner, Tukholman yliopisto.

Miten tutkimusta tehdään kun aikaa ei ole? Miten päätöksiä tehdään epävarman tiedon varassa? Voiko Ruotsin strategia vielä osoittautua oikeaksi? Mitä kriisi opettaa tiedeneuvonnan haasteista? Mitä aloja pitäisi kuunnella? Saavatko arvot ja intressit vaikuttaa tutkimukseen? Keihin meidän nojatuoliepidemiologien pitäisi luottaa?

Tieteenfilosofian kansalliskomitea järjestää Suomalaisen tiedeakatemian, Helsingin yliopiston teoreettisen ja käytännöllisen filosofian sekä Yhteiskuntatieteiden filosofian tutkimuksen yksikön (TINT) tuella Tiedekulmassa keskustelun tieteen roolista koronakriisissä. Tilaisuus striimataan.

Seuraa striimiä tästä: https://tiedekulmamedia.helsinki.fi/fi/web/tiedekulma/player/webcast?playerId=38521893&eventId=65694304

Lisätietoja: inkeri.koskinen (a) helsinki.fi